Her sene en az bir adet Far Cry ve Assassin’s Creed çıkarmazsa eli ayağı titremeye başlayan Ubisoft, Far Cry 5’ten yalnızca 10 ay sonra yeni bir Far Cry ile karşımıza çıkmayı başardı. Yeni bir oyun olduğunu iddia eden ancak nerelerde farklılaştığını ortaya koymakta zorlanan New Dawn’u yakından bir irdeleyelim bakalım. Tıpkı Primal gibi, Far Cry: New Dawn da bir ara oyun aslında. Yani artık insanların Far Cry’ı o kadar karşı konulamaz bir heyecanla beklediğini düşünmek ki, beklerken oyalansınlar diye ara oyun çıkarmak. Şu ana kadar bu işi en iyi Far Cry 3: Blood Dragon ile kotarmışlardı. O da ana oyuna ihtiyaç duymadan, tek başına çalışabilen bir oyundu ancak kendini “eklenti paketinden” fazlası olarak konumlandırma ihtiyacı duymamıştı. Üstelik Far Cry 3 ile aynı motoru ve sistemi kullansa da, retro-fütüristik parodi yapısıyla taban tabana farklılaşmayı da başarmıştı. Primal da oldukça alakasız ve farklı bir dönemi ele aldığından makul görüldü oyuncular tarafından ama o da Far Cry 4 ile aynı haritayı kullanıyordu örneğin. New Dawn ise seride önceki oyunun hikayesini devam ettiren ilk yapım aslında. Bu anlamda merak uyandırıcı olsa da, aynı bölge, aynı harita, aynı mekanikler, aynı oyun motoru ve hemen hemen aynı oyun olması sebebiyle olumsuz yönde eleştirilmeyi hak ediyor ne yazık ki. YİNE Mİ KIYAMET SONRASI? Far Cry 5’i oynamamış olanlar için spoiler uyarısı verelim! Bildiğiniz üzere oyunun sonunda bir nükleer patlama gerçekleşiyordu ve Hope County sakinleri demokrasi ile tanışıyorlardı. Ancak oyun boyunca gördüğümüz üzere buranın insanları zaten birazcık paranoyak olduğundan, hemen hepsinin evlerinin altında sığınak bulunuyordu. İşte Far Cry: New Dawn, Hope County yerlilerinin 17 yıl sonra sığınaklarını terk ederek tekrar evlerine dönmesiyle başlıyor. Doğal olarak post-apokaliptik bir ortam içindeyiz. Ancak karşımızdaki oyun bir Far Cry olduğundan, bu ortamı tasvir etme şekli de kendisine has oluyor. Yıkılmış, perişan olmuş, yaşamın izleri silinmiş bir dünya tasvir etmek yerine, öncesinden çok daha renkli bir Hope County çizmiş yapımcılar. Oyunun her noktasında baskın bir pembe rengi kullanımı hakim. Haritanın hemen her yerinde rengarenk çiçekler filizlenmiş. Yetmemiş, hayvanlar mutasyona uğrayarak farklı farklı renkler edinmişler. Ancak yapımcılar bunu da yetersiz görmüş olacak ki, oyuna bir de ekseriyetle pembe renk graffiti kullanan bir düşman grubu eklemişler. Böylesi bir post-apokaliptik dünya elbette alıştıklarımızın biraz dışında kalıyor ancak Far Cry ismi altında ele aldığımızda pek de yadırgamıyoruz. Sonuçta vücudumuza dövme yaparak yeni özellikler edindiğimiz, bir dokunuşla hayvanları ehlileştirip kontrol ettiğimiz bir seriden bahsediyoruz. Gerçekçilik hiçbir zaman Far Cry’ın umurunda olmadı açıkçası. Bunun dışında ise temel kıyamet sonrası yapılması gerekenler oyuna eklenmiş durumda. Bir araya gelerek hayata tutunmaya çalışan insan grubumuz da burada, durduk yere insanlara terör estirmeye karar veren motosiklet çetemiz de ve hatta mevcut ihtiyaçlara göre ortaya çıkan yeni para birimimiz de. AMAN ALIŞKANLIKLARIMIZ BOZULMASIN Oyunda bir adet ana üssümüz bulunuyor. Burası bizim gibi insanların bir araya gelerek Hope County’i eski haline döndürme hayali kurdukları bir yer. Hikaye boyunca temel amacımız bu üssü geliştirmek üzerinden şekilleniyor. İçinde cephanelik, ufak bir tarla, araç bakım istasyonu ve bunun gibi bölümler barındıran üssümüzü geliştirdikçe hem insanlarımızın umudu yeşermeye başlıyor, hem de biz daha iyi teçhizatlara kavuşuyoruz. Bunun için de etanole ihtiyacımız bulunuyor. Neden olduğunu tam anlamamakla birlikte yeni düzende etanol para birimi haline gelmiş. Eh, bunun için de elbette düşman karargahlarını yağmalayacak, yoldan geçmekte olan tankerleri ele geçirecek ve gökten düşen anlamsız yardım kolilerine ilk ulaşan taraf olmaya çalışacağız. Kısacası standart Far Cry aksiyonları işte. Aynı zamanda harita içine dağılmış konusunda uzman isimler de bulunuyor ve gidip onların görevlerini yerine getirirsek, üssümüze katılarak önlenemez yükselişimizde bizlere yardımcı oluyorlar. Bu noktada Far Cry 5’ten hatırlayacağınız bazı önemli isimlerle karşılaşacağınızı da belirtelim… DELİ DÜŞMANIMIZ DA GELDİ! Kıyamet sonrası Hope County’de yaşam 3 ayrı fraksiyona bölünmüş durumda. Bir tarafta bizim de yer aldığımız grup bulunuyor. Diğer tarafta aynı zamanda oyunun ana kötüleri de olan ikiz kız kardeşlerin yöntemindeki motosiklet çetesi yer alıyor. Son olarak inatla yaşama tutunmaya devam eden Joseph Seed ve müritleri var bir de elbette. Ancak asıl mücadeleyi gördükleri her şeyi pembeye boyayan ve bangır bangır endüstriyel hip-hop müzik dinleyen Highwaymen ekibine karşı veriyoruz. Vaas sonrası bir kural haline gelen deliliğin sınırlarında yaşayan düşman kontenjanını bu kez çete lideri ikiz kız kardeşler üstleniyor. Ancak bu arkadaşlar ne ilginç olmayı başarabiliyor, ne de onları önemsememiz için yeterince derinlik oluşturuluyor. Günün sonunda Far Cry’ın inanılmaz eğlenceli çatışma mekaniklerini üzerlerinde deneyimlememize imkan sağlayan isimsiz düşman birliklerinin, anlam ifade etmeyen liderleri olmaktan öteye gidemiyorlar. Bir ara oyun olduğu için bundan fazlası olmaları adına bir çaba da sarf edilmemiş zaten. New Dawn’ın temel amacı; Far Cry 5’ten keyif alan ve “keşke daha fazlası olsaydı” diyenleri mutlu edebilmek. Çünkü burada bazı yeni mekanikler, silahlar ve özellikleri de cephanenize ekleyerek yine sayısız düşmanı haşat edeceksiniz. YENİLİKLER DE YOK DEĞİL Getirilen en önemli yeni özellik, artık düşmanların da silahlar gibi seviyelere sahip olması. Sahip oldukları gücü yansıtan 4 ayrı seviyeye sahip bu düşmanlara düşük seviye silahlarla saldırırsanız hüsrana uğramanız kaçınılmaz. Bu da oyunun sahip olduğu açık dünyayı çaktırmadan kısıtlamasını sağlamış. İsterseniz arabanıza atlayıp haritanın diğer ucuna gidebilirsiniz fakat bunu yaparsanız, çok yüksek ihtimalle girdiğiniz ilk düşman bölgesinde hareket dahi edemeden yere serileceksiniz. Haritada kademeli olarak ilerlemenizi ve organik bir şekilde gelişim göstermenizi amaçlamış yapımcılar. Bir diğer güzel yenilik de, post-apokaliptik dünyaya uygun şekilde dizayn edilmiş olan testere fırlatma silahı. Daire şeklinde testereler fırlatan bu silah oyunun eğlencesine eğlence katmış gerçekten de. Çarptığı yüzeylerden sekmesi sayesinde tıpkı usta bir bilardo oyuncusu gibi banttan görerek düşmanlarınızı perişan edebiliyorsunuz. Son olarak helikopterle harita dışında özel tasarlanmış bölgelere gittiğiniz ve belirli bir süre içinde, akın akın gelen düşmanlarla mücadele ederek hedefinize ulaşmaya çalıştığınız özel görevler de bulunuyor ki bizce son derece keyifli ve tadında bir eklenti olmuş oyuna. AĞZINA SAĞLIK VAAS Tüm bunlara rağmen New Dawn temelde aynı oyun ne yazık ki. İronik bir şekilde, Ubisoft’un Far Cry ile elde etmeye çalıştığı şeyi yine en iyi Far Cry 3’ün unutulmaz ismi Vaas anlatmıştı aslında; “Sana deliliğin anlamını açıklamış mıydım? Delilik; aynı şeyi tekrar ve tekrar ve tekrar yaparak sonucun değişmesini beklemektir. İşte delilik tam olarak budur.” DETAYLAR Aynı dönemde piyasaya çıkan Metro Exodus ile karşılaştırınca Far Cry’ın post-apokaliptik dünyası biraz ilginç gelebilir elbette. Ancak Far Cry ismine de böylesi yakışırdı sanki… Hope County’nin eski günlerine dönmesini amaçlayan insanların oluşturduğu bir ana üssünüz bulunuyor bu oyunda ve etanol toplayarak oyun boyunca geliştirmeniz gerekiyor bu üssü. Başka oyunlarda hayvanlar mutasyona uğrarsa yaratığa dönüşür. Far Cry olunca ise bir güzelleşiyorlar. Şu geyiklerin pembe boynuzlarının muhteşemliğine bakar mısınız? Silah kataloğuna eklenen en orijinal iş tartışmasız testere fırlatıcı olmuş. Hem yaratılan yeni ortama uygun, hem de yüzeylerden sekmesi sayesinde kullanması çok eğlenceli. PUANLAMA