Uzun zamandır beklenen Firefox 100 bugün itibarıyla kullanıma sunuldu. Çıkan 100. sürüm faydalı yenilikler taşıyor.
Hem mobil hem de masaüstü için çıkan Firefox 100, devasa bir güncelleme olmamasına rağmen dikkat çekmeyi başardı. Burada en çok sevindiren, resim içinde resim modu için getirilen altyazı desteği oldu. Masaüstü için gelen bu özellik, sıkı kullanıcılar tarafından uzun zamandır talep ediyordu. Bunun YouTube, Netflix ve Prime Video dahil WebVTT video formatına destek veren sitelerde çalıştığı verilen bilgiler arasında yer alıyor. Android tarafında “sitelerin sadece HTTPS sürümünü aç” ayarı kazanan 100. sürüm, Mac tarafında HDR video desteği getiriyor ve 14 gün boyunca açılmayan sekmeleri arka plana itiyor. Güvenlik ve performans iyileştirmeleri getiren sürümde bazı başka ufak değişiklikler de bulunuyor.
Popüler tarayıcılar için geçilen 100. sürüm kodu, yeni döneme hazır olmayan internet sitelerinde bir sorun oluşturuyor. İnternet tarayıcılarının içerisinde bir “user agent” kod dizisi yer alıyor. Bu kod dizisi girilen internet sitesine ya da sunucuya hangi tarayıcının kullanıldığı dahil birçok konuda bilgi veriyor. İnternet siteleri bu bilgileri kullanarak tarayıcıya özel ayarlamalar (Örneğin Chrome) yapıyor, böylece sorunsuz bir deneyim elde ediliyor.
Şu an birçok internet sitesi tarayıcı sürüm kodlarını sadece iki basamaklı olarak algılayabiliyor. Yani 98 ya da 99 gibi sürüm kodlarında sorun bulunmuyor. Ancak kurulan altyapı nedeniyle şu an üç basamaklı “100” rakamını okuyamayan internet siteleri bulunuyor.
Google, Mozilla ve Microsoft, bu konuda uzun zamandır uyarılarını yapıyor ve internet sitelerinin yeni döneme geçmesini istiyor. Ancak internet çok büyük bir mecra ve yeni dönemde sorun yaşayan bazı siteler bulunuyor.
StatCounter’ın verilerine göre pazarın en çok kullanılan internet tarayıcısı yüzde 66’dan fazla pay ile Chrome. Onu bugün itibarıyla yüzde 10’u geçen Microsoft Edge izliyor. Üçüncü sırada yüzde 10’a yakın kullanım oranı ile Safari yer alırken, dördüncü sırada yüzde 7’den fazla kullanım oranı ile Firefox karşımıza çıkıyor. Opera ise yüzde 3’ün altında bulunuyor.