Ferrari karlılığını yüzde 46 artırmayı nasıl başardı?

31 Ocak 2019 19:30

İtalyan otomobil üreticisi Ferrari, yüksek fiyatlı fiyat etiketlerine rağmen 2018 yılında karlılığını yüzde 46 artırdı. Peki marka başarısını neye borçlu?

Spor otomobil üreticisi, V12 satışlarındaki artış ve araç kişiselleştirmesindeki talep fazlalılığıdan dolayı, geçen yıl karlılığının yüzde 46 arttığını söyledi. Yapılan açıklamaya göre şirket, 537 milyon euro olan net karını, 2018 yılında 787 milyon avroya(904 milyon dolar) çıkardı. Siparişler yüzde 10 artışla 9251 adete yükseldi. Kar dışında toplam gelirin ise çok değişmemesi dikkat çekti. Oysa ki geçtiğimiz sene Ferrari, toplam gelir artışında yüzde 3’lük bir büyüme bekliyordu. Bu hedefleri maalesef gerçekleşmedi. En büyük büyüme oranları ise Çin ve Avrupa’da gözlendi.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

12 silindirli modellerin toplam satışların yüzde 20’sini oluşturduğunu düşünürsek Ferrari’nin başarısının altında neyin olduğunu görebiliyoruz. Çünkü az önce de bahsettiğimiz gibi toplam gelir artışı hedefi gerçekleşmese de karda ciddi bir artış söz konusu. 812 Superfast modeli Ferrari için beklenenden daha büyük bir başarı oldu. Ancak 8 silindirli modellerin satışlarını da unutmamak gerek. Yıl içerisinde satışı gerçekleştirilen 8 silindirli modellerin oranı da yüzde 8 arttı. İtalyan otomobil üreticisi, sadece dördüncü çeyrek karının yüzde 40 artarak 191 milyon euroya ulaştığını söyledi.

İlginizi çekebilir

50’li yılların yarış genleri geri döndü; karşınızda Ferrari Monza SP1 ve SP2

Paylaş