Resmi olarak bir açıklama yapan efsane üretici Ferrari, “Otomobillerimizin yüzde 90’ı (300 binden fazla araç) halen yollarda” dedi.
Bu aslında büyük de bir sürpriz olmadı. İnanılmaz pahalı Ferrari araçlarını herkes hayatta tutmak istiyor ve bunun için şirketin birden fazla resmi araç yenileme programı bulunuyor. Ferrari en son F80 ile ses getirmişti. Sadece 799 adet üretilecek Ferrari F80, üzerinden tekrardan geçmek adına gücünü çift turbolu 3.0 litrelik hibrit V6 üniteden alıyor. 888 beygirlik içten yanmalı motor ve 295 beygirlik üç adet elektrik motoruyla beraber toplamda tam 1.184 beygir güç sunan araç, 0’dan 100 km/s hıza sadece 2,15 saniyede çıkabiliyor. LaFerrari’nin yerini alan F80’nin 200 km/s hıza ulaşması 5,75 saniye sürüyor. 350 km/s hızı rahatlıkla görebilen F80’nin Fiorano pistindeki tur rekoru 1 dakika 15.3 saniye olarak açıklanıyor. Bu derece aracın SF90 XX Stradale’den iki saniye, LaFerrari’den ise tam 4.4 saniye daha hızlı olduğu anlamına geliyor. Gücü dört tekere sekiz vitesli çift kavramalı şanzıman üzerinden aktaran hiper otomobil, hibrit sistem için toplam 2,3 kilovat saat kapasiteli 800 voltluk lityum hücreli batarya paketi taşıyor. Model tamamen elektrikli olarak yol alamıyor.
Karbon fiber ve kompozit malzemelerden yapılmış asimetrik bir monokok şasi üzerine kurulan aracın tavanı tamamen karbon fiber kullanılarak üretilmiş, diğer birçok bölümde ise alüminyum kullanılmış. İki kişilik tasarlanan ve kokpiti direkt olarak sürücüye dönük olan aracın fren sistemi için Ferrari, doğrudan dünyaca ünlü üretici Brembo ile ortak çalışmış ve yeni CCM-R Plus frenleme teknolojisini geliştirmiş. Aktarıldığı kadarıyla F80’deki gelişmiş karbon frenler, geleneksel karbon fiber frenlere göre mekanik mukavemeti yüzde 100 artıran ve termal aktarımı yüzde 300 geliştiren daha uzun lifler kullanıyor. Aktif süspansiyon sistemiyle donatılan ve Michelin Pilot Sport Cup 2s ya da Pilot Sport Cup 2Rs lastikler ile tercih edilebileceği F80, tam 3,6 milyon euro başlangıç fiyatına sahip.