Geleneksel olarak verilen ödüllerin bu yıl açıklanan listesinde çok farklı bir sonuç göze çarpmazken, limitlerin sahibi rolünü Ferrari üstlenmeye devam ediyor.
Geçtiğimiz yıl haziran ayı içerisinde resmi sonuçları duyurulan “Yılın Motoru” ödülleri bu kez bizleri biraz daha erken karşılamayı tercih etti. Büyük oranda geçtiğimiz yılın listesine benzer oranda şekillenen listede İtalya ve Almanya merkezli markaların ağırlığı hissedilmeye devam ediliyor. Hacimleri ve uygulamalarına göre farklı sınıflar kapsamında yapılan değerlendirmelerde Ferrari’nin performans anlamında hem turbo hem de atmosferik üniteleriyle ilk sırayı kimseye kaptırmadığı görülüyor. Volkswagen grubunun Audi ile birlikte iki farklı branşta başı çektiği listede, elektrik sınıfında Tesla, hibrit de ise BMW karşımıza çıkıyor.
Ferrari 3.9-litre biturbo V8 -Ferrari 488 GTB, 488 Spider, 488 Pista
Porsche 3-litre altı silindir turbo -Porsche 911 Carrera, 911 Carrera 4, 911 Carrera S, 911 Carrera 4S, Carrera GTS, Carrera 4 GTS
Ferrari 6.5-litre V12 – Ferrari 812 Superfast
Tesla elektrik motoru -Tesla Model S, Model X, Model 3
Volkswagen 999cc üç silindir turbo– Volkswagen Golf, Up, Up GTI, Polo, T-Roc, Audi A1, A3, Q2, Seat Ibiza, Arona, Toledo, Ateca, Leon, Skoda Fabia, Rapid, Karoq
BMW 1.5-litre üç silindir elektrik-benzinli hybrid -BMW i8
Audi 2.5-litre five-cylinder turbo -Audi RS3, TT RS, RS Q3
PSA Peugeot Citroen 1.2-litre three-cylinder turbo – Peugeot 208, 308, 2008, 3008, 5008, Citroen C3, C4, C4 Cactus, C-Elysee, C4 Picasso, C4 Grand Picasso, DS3, DS4, Opel Crossland X, Grandland X
Porsche 2-litre turbo -Porsche 718 Boxster, 718 Cayman