reklamı kapat

POPÜLER

FIAT 500L Cross Plus incelemesi

YAPBOZU BOZAN PARÇALAR

Donanım ve genel hatlarıyla ortalamanın üzerinde sonuçlara göz kırpan yeni 500L’nin kontağını çalıştırıp yola koyulduğumuzda bize asıl cevapları verecek olan derinliklere iniyoruz. Sürüş dinamikleri ve motorun karakteristiğine geçmeden önce sunulan donanımların verimliliklerinden bahsedelim. Burada bizi ilk şaşırtan artık hayati donanımlardan biri haline gelen geri görüş kamerasının performansı oldu. Geri vitese takıp gözümüzü ekrana yönlendirdiğimizde karşımıza çıkan sonuç beklenenin çok altında kaldı. Öyle ki, çözünürlük konusunda hayal kırıklığı yaratan kameranın veriminden bir ara emin olamayarak aracın dışına çıkıp kameranın olduğu bölümü silmeyi bile denedik. Sonuçsa maalesef pek değişmedi. Bu deneyimin ardından vitesi ileri konumuna getirip gaza bastığımızda beş ileri değerli şanzımanın “beni mi çağırdın” diyerek bize bir saniye geç cevap verişiyle karşı karşıya kaldık.

Sürüş deneyimini büyük oranda törpüleyen bu şanzımanla kombin edilen 95 beygir 200 Nm tork üreten 1.3 litrelik dizel motorun alt devirleri cansız olsa da devir kazandıkça hissedilir bir toparlanma söz konusu. Bu durum aracın hitap ettiği kitle düşünüldüğünde belki biraz daha kabul edilebilir olsa da, 102.000 TL civarlarında gezinen bir otomobilden yeri geldiğinde performans beklemek çok da yanlış bir düşünce olmasa gerek. 5 ileri değerli bu şanzıman uzun yolda 6. vitesi arattırırken sollama yapmak konusunda kullanıcısını biraz düşündürmüyor değil. Yalıtım konusunda da yine standartlarda olan araçta özellikle 110-120 km/s aralığında seyrederken rüzgar sesini yoğun bir şekilde almaya başlıyorsunuz; lakin son gelen hız kurallarını düşündüğümüzde zaten bu hızlara pek çıkılamadığı için içinizi rahat tutabilirsiniz.

Cross Plus’ın dış bölümünde donanım ve yükseklik değeriyle verilen arazi ruhu içeride bu versiyona özgü olan sürüş modlarıyla tamamlanıyor. Önden çekişli altyapıya sahip olan araçta elektronik tork iletim sisteminin olması da dikkat çeken detaylardan olsa da bunu kullanırken hissetmeniz biraz zor. Sunum sırasında bizim de merak ettiğimiz sürüş modlarını test ettiğimizde beklentileri karşılayan bir deneyim elde ettiğimizi söyleyebiliriz. Modlardan biri olan iniş kontrolünde araç, dik yokuşlardan kendi hızını ve kontrolünü sağlayarak ekstra bir müdahaleye gerek kalmadan sorunsuz bir şekilde inebiliyor. Traction Plus moduysa bir anlamda kış modu olarak da nitelendirilebilir. Kaygan zeminlerde tutunmayı artıran mod 30 km/s hıza kadar tork iletim sistemiyle entegre bir şekilde çalışıyor ki burada da beklentileri çok yüksek tutmamakta fayda var. Yine sunulan elektronik desteklerden biri olan çarpışma uyarı sisteminin 5 ile 30 km/s aralığında beklentileri karşılar nitelikte çalıştığını söyleyebiliriz. Üzerinde dört mevsim lastiklerle gelen 500L Cross Plus’ın sürüş dinamikleri artırmak adına farklı seçeneklere yönelmeniz gerektiğini de belirtmeden geçmeyelim.

DEVAMI ▼