Geride bıraktığımız 2022’nin Türkiye’de en çok tercih edilen markası olan Fiat, Egea’nın satış grafiği başarısıyla istikrarı da korumayı başardı.
2022’nin geride kalmasıyla birlikte resmi olarak beliren satış rakamları, Türkiye’deki otomobil pazarının trendlerini ortaya koydu. Otomobil ve hafif ticari araç toplam pazarının bir önceki yıla artış göstererek 783.283 adet olarak gerçekleştiği pazarda, marka bazlı olarak öne çıkanların başında Fiat geliyor. 2019 yılından bu yana sürdürdüğü liderliğini dördüncü yılına taşıyan marka, toplam otomobil ve hafif ticari araç pazarının lideri oldu. FOtomotiv Distribütörleri ve Mobilite Derneği tarafından “Yılın En Çok Tercih Edilen Otomobil Markası” olarak ödüllendirilen Fiat, “Yılın En Çok Tercih Edilen Modeli” kategorisinde de Egea ile ipi göğüslemeyi başardı.
Etkinlikte konuyla ilgili önemli açıklamalarda bulunan Marka Direktörü Altan Aytaç, 2022 yılını 146 bin 435 adet satış ve yüzde 18,7’lik rekor seviyede pazar payı ile tamamladıklarını vurguladı ve FIAT modellerinin gördüğü yüksek talepten büyük memnuniyet ve gurur duyduklarını belirtti. Dünyada ve ülkemizde pek çok belirsizliğin yaşandığı zorlu bir yılı daha geride bıraktıklarını söyleyen Aytaç; “Yaşanan tüm belirsizlik ve zorluklara rağmen, 2022 yılında da FIAT markası olarak yine çok önemli iş sonuçlarına imza attık. Bugün, Türkiye pazarındaki liderliğimizi daha da güçlü bir şekilde sürdürüyor olmanın mutluluğu ve gururunu yaşıyoruz. Dördüncü kez üst üste elde ettiğimiz toplam pazar liderliğimizin üstüne bu sene uzun bir aradan sonra otomobil pazarında da liderliği yakalıyor olmamız bu yılki çalışmalarımızın kıymetini bir kat daha arttırıyor.