FIFA 16 incelemesi

28 Eylül 2015 20:30

GÜZELLİĞİN ALIŞANA DEK

FIFA 2-3 senedir olduğu gibi, bu yıl da uzaktan bakıldığında eskisinin aynısı bir imaj çiziyor. Ortalama bir oyuncuya başlangıç vuruşu anını gösterseniz muhtemelen 14-15-16 arasından hangisi olduğunu çıkaramaz. Bu aslında EA Sports’un uygulamayı tercih ettiği bir plan. Sevilmiş olan tarzı koruyarak, zaten çok iyi olan sunumu daha görkemli hale getirip, oynanışta, ayrıntıda yakalanabilecek yeniliklerle piyasaya çıkıyorlar. Ancak şunun altını çok net olarak çizmemiz gerekiyor. FIFA, kendisini geliştirme anlamında, önceliğini iyiden iyiye sunuma kaydırmış durumda. Geçtiğimiz yıl bu durum öylesine yüksek bir seviyeye çekilmişti ki, oyunun parlamasından kusurlarını umursamaz hale gelmiştik. Lakin bu durum için parfüm etkisi benzetmesini yapabiliriz. Dünyanın en güzel kokusu dahi, burnumuz alıştıktan sonra kusurları kapatmaya yeterli olmuyor.


FIFA’nın oynanıştaki sorunları da güzelliğine alıştıktan sonra ortaya çıktı. Havadan ara pasın haddinden fazla etkili olması sebebiyle maçların yarısında topun gökyüzünde hareket etmesi, belirli açılardan mutlak suretle goller atılması, bakmaya dahi ihtiyaç duymadan kusursuzca paslaşılabilmesi gibi durumlar FIFA’nın “futbol simülasyonu” sıfatına leke sürmüştü. Geçen yıl FIFA çok hızlı bir oyundu, eğlenceliydi, ancak kabul ettiğimiz simülasyon halinden uzaklaşmıştı. Bu yıl, yapımcıların sunumda olduğu kadar oynanışta da düzeltmelere gittiğini görüyoruz. Eğer geçen yıl bu detaylardan rahatsız olan kişilerdenseniz mutlu olabilirsiniz, çünkü hemen hemen tamamı törpülenmiş. FIFA 16, belki de tarihinde hiç olmadığı kadar yavaş, gerçekçi ve taktiksel bir oyun haline gelmiş ve her simülasyonun yakalandığı o amansız hastalığa kendisi de yakalanmış; ne kadar gerçekçi, o kadar sıkıcı…

GERÇEKLİKTEN KAÇMAYA ÇALIŞIRKEN
İtiraf etmeliyiz ki biz bu yıl FIFA’yı oynarken sıkıldık arkadaşlar. Tıpkı Gran Turismo oynarken sıkıldığımız gibi. Elbette bizlerin sıkılmış olması Gran Turismo’yu kötü bir oyun yapmaz ancak Burnout serisini daima tercih sebebi kılar. Bizler, oyunların birincil amacının daima eğlendirmek olması gerektiğine inanıyoruz. Oynamak eyleminin kelime anlamı da bunu söyler. FIFA bu sene ciddi anlamda gerçeğe çok yakın. Öylesine yakın ki, dakikalar boyu orta sahada kilitlenip kalan maçlar, devamlı yapılan pas hataları, kale önüne otobüs çekmiş olduğundan tekrar ve tekrar yan pas yaparak açmaya çalışacağınız rakipler göreceksiniz oyunda.

Bunlar bir sorun mu? Hayır değil. Gerçek hayatta futbol her zaman çok zevkli değildir zaten ve 0-0 gibi sonuçlar sıkça görülür. Ancak sıkıcı olan bir şeyi oyun haline getirmenin amacı ne olabilir? Bütün meziyet zaten realiteden tamamen kopmadan, mantık sınırlarını zorlamadan bu sıkıcı durumu keyifli hale getirebiliyor olmakta. FIFA 15 bunu iyi kötü yapmıştı ama bu sene PES çok daha iyisini yapmış.

Sayfa: 1 2 3 4 5 6

Paylaş