Dünyanın en çok kullanılan internet tarayıcıları arasında yer alan Mozilla imzalı Firefox, faydalı bir test sürecine başladı.
Statcounter tarafından en son aktarıldığında masaüstü tarayıcı pazarının güncel lideri, elde ettiği yüzde 66,13’ün üzerinde pazar payı ile halen Google imzalı Chrome’du. İkinci sırada yüzde 11,87 pazar payı ile Apple imzalı Safari yer alıyordu. Üçüncü sırada karşımıza yüzde 11 pazarı payı ile Microsoft imzalı Edge çıkarken, dördüncü isim yüzde 5,65 pazar payı ile Mozilla imzalı Firefox bulunuyordu. Halen ciddi bir kullanıcı kitlesine sahip olan Firefox’u bugün gündeme getiren ise yeni bir sistemi test etmeye başlaması oldu. Firma şu an sadece ABD merkezli olarak sahte ürün incelemelerini tespit eden bir sistemi denemeye aldı. Süreçte bu yılın başlarında satın aldığı Fakespot şirketinin teknolojilerini kullanan geliştirici firma Mozilla, bu sayede incelemelere bir güvenilirlik derecesi atıyor, güvenilmez yorumları kaldırıyor ve en doğru yorumları öne çıkarıyor. “Review Checker” adı verilen sistem, aldatıcı / sahte / yalan olma ihtimali yüksek olan inceleme yorumlarını tespit etmek amacıyla yazılanları analiz ediyor, ortak kalıpları ve benzerlikleri tespit etmek adına gelişmiş bir yapay zeka ve makine öğrenme altyapısı kullanıyor. Amazon gibi dev alışveriş platformlardaki sahte yorumlar sürekli olarak eleştiriliyor, bu durumlar yüzünden her yıl milyonlarca tüketici mağdur ediliyor. “Review Checker” sisteminin ileride küresel olarak devreye alınması bekleniyor ancak bu kesinlikle hemen olmayacaktır.