Fitbit Force’un takılı olduğu bileklerinde deri hassasiyetleri ve çeşitli yaralar meydana gelen kullanıcılar daha önce firmaya başvurmuş ve firma sorunla yakından ilgilenerek hem bu kullanıcılarına para iadesi gerçekleştirmiş hem de sorunun kaynağına yönelik araştırma başlatmıştı. Ancak sorunun tam olarak sebebini çözemeyen firma dün itibariyle internet sitesi üzerinden bir özür metni yayınlayarak Force satışlarını durdurduğunu ve satın alan kullanıcıların iade işlemlerine başladıklarını belirtti.
KULLANICILARIN %1,7’Sİ ŞİKAYET BİLDİRMİŞTİ
Açıklamayı bizzat kaleme alan şirketin kurucu ortağı ve aynı zamanda CEO’su James Park, her ne kadar kullanıcılarının sadece %1,7’si cilt problemlerine dair şikayette bulunmuş olsa da Fitbit adına özür dilediklerini ve müşterilerinin tam memnuniyeti adına iade sürecini başlattıklarını belirtti. Park, açıklamasında Force’da kullandıkları malzemelerin piyasada yaygın şekilde kullanılan malzemeler olduğunu ve sorunun kaynağının tam olarak tespit edilememekle birlikte cihazda kullanılan nikele yönelik bir alerjik reaksiyon olabileceğini ifade ediyor.
YENİ BİR MODEL YOLDA
İadeler için bir web sayfası ve danışma hattı oluşturan firma, yeni jenerasyon aktivite bileklikleri hazırlığı içerisinde olduğunu da yine aynı bildiri içerisinde duyurdu. Force, hem fonksiyonları hem de şık tasarımı ile teknoloji severlerin yoğun ilgisini görmüş ve bu alandaki en çok satan cihazlardan biri haline gelmişti. Bizim de daha önce bir incelemesini yayınladığımız ürünü satın almak artık mümkün olmayacak. 2007 yılında kurulan firma birçok girişim sermayesinin de ilgi odağında yer almıştı. Son olarak geçtiğimiz yıl Foundry Group ve True Ventures’dan 43 milyon dolarlık yatırım alan Fitbit’in duyurduğu geri çağırma operasyonuna ilişkin yatırımcılardan henüz bir yorum gelmedi.