YENİ KİMLİK, YENİ TASARIM
Yenilenen yüzüyle birlikte karşımıza üçüncü jenerasyonu da getiren Sandero Stepway için tasarım konusunu ayrı bir başlık altında irdelemek şart. Bunun en temel sebebiyse biraz önce de altını çizdiğimiz gibi, önümüzdeki günlerde gelecek diğer modellerin de benzer karakterler üzerine şekillenecek olması. Şu an karşımızda duran yüz Dacia’nın yeni kartviziti diyebiliriz. Önceki nesildeki havayı bambaşka bir noktaya taşıyan yeni yüzün aileyi çok daha modern ve tatminkar gösterdiğine şüphe yok.
Bu tasarım aracın rakamsal verilerindeki ekonomi odağının üzerine çok rahat bir şekilde çıkıyor. Ön bölümde tamamen yenilenen ışıklandırma grubu tasarımı ve ızgara güzel bir bileşim oluşturuyor. Dacia’nın erişilebilir marka algısıyla birlikte sokakta aracı gören hemen herkes, ekstra bir özenle aracı incelemeden geçemiyor. Stepway’in kaputunda tasarlanan kalın çizgisel yapı da bu karaktere önemli bir hava katıyor. Dışarıda kendisini gösteren bu yapı kokpitten bakıldığında da kullanıcısına bir crossover kullanma havasını yansıtıyor. Ön ve arka ışıklandırmaların içerisinde dahil edilen “Dacia” rozetleri de markanın detaylara biraz daha ağırlık verdiğinin keyif veren örnekleri arasında. Araçta sunulan metalik boyayının kalitesi de beklentilerin kesinlikle üzerinde.
Sandero’nun arka tarafındaki revizyonlar ise öne göre nispeten daha sakin diyebiliriz. Önceki nesile göre biraz ufaltılan stop tasarımı, arka bölümdeki oval çizgileri tamamlayıcı niteliklerde. Ön bölümde kullanılan “Y” formlu ışıklandırma tasarımı arka stoplarda da kendisini gösteriyor. Tasarımda Stepway etkileri yine tampon ve tavan barı gibi etkilerle hissediliyor. Dacia cephesi aracın arkasında “Stepway” adını kullanmayı hala tercih etmiyor. Bunun yerine ön bölümdeki ızgarada ve tavan barlarında Stepway yazılarını görebiliyorsunuz. Araçta satın alabileceğiniz en yüksek jant profili 16 inç olarak belirlenmiş. Bizim kullandığımız prestij paket de dahil olmak üzere standart olarak tüm versiyonlarda çelik alaşım kapak jant geliyor. Fiyatı aşağıda konumladırmak için yapılmış olan bu tercih, kullanıcı tarafında (ekstra ücretle) istenilirse tasarımı biraz daha güçlü gösteren alüminyum alaşım setle değiştirilebiliyor.
Burada tavan barlarına ekstra bir parantez açmamız da şart. Dacia burada bir kullanışlılık çözümü olarak ayarlanabilen tasarımdan faydalanıyor. Marka tarafından patentlenen bu özelliği kullanmak için torpido gözünde araçla birlikte gelen anahtar kullanılıyor. Kolay bir işlemle ayarlamaları yapılan çubuklar, sürecin sonunda 80 kilo yük taşıyabilen bir yapı haline geliyor.