Fiyat/performans atağı; Yeni Dacia Sandero Stepway incelemesi
İŞLEVSEL TEKNOLOJİK DESTEKLER
Dacia, yeni Sandero ailesinin teknoloji noktalarını belirlerken en çok ihtiyaç duyulanlar üzerine odaklanıldığını ilk andan itibaren belirtti. Pazara sunulacak araç bir fiyat/performans iddiasına sahip olduğu için vazgeçilebilecek hiçbir şeyin yeni şemada yeri yoktu. Buradaki temel problemse eksiklik ile aradaki çizgiyi çok iyi çekmekti. Sandero Stepway ile geçirdiğimiz üç günün ardından bu çizginin gayet dengeli çizildiğini söyleyebiliriz. Araçta şehir içinde ve uzun yol sürüşlerinde ihtiyaç duyabileceğiniz tüm temele teknolojik destekler konumlandırılıyor. Bazıları opsiyonel olarak satın alınabilen bu özellikler listesinde; kör nokta uyarı sistemi, ön-arka park sensörü, geri görüş kamerası, otomatik yanan far sistemi, yağmur sensörü, elektronik park freni, anahtarsız giriş-çalıştırma ve hız sabitleyici gibi elemanlar var. Bu listede yer alan tüm elemanların görevini sorunsuz ve eksiksiz şekilde yerine getirdiğini gönül rahatlığıyla söyleyebiliriz. Bu teknolojinin sürüş konforuna etki eden önemli bir kısmı da direksiyonda. Artık bizleri yüzde 100 elektrikli bir direksiyon sistemiyle karşılayan Sandero Stepway, öncekilere göre yüzde 36 oranında daha az gücün uygulandığı direksiyon kontrolüyle geliyor.
Tüm bu yenilikler arasında Prestige pakette standart olarak gelen LED farlara da ayrı bir parantez açma ihtiyacı hissettik. LED gündüz farlarıyla kombin edilmesiyle aracın görüntüsüne de önemli katkı sunan bu farlarda yükseklik ayarı da yapılabiliyor. Dacia cephesinin burada kullandığı üniteler fazlasıyla başarılı. Aydınlatma konusunda çok tatminkar olan beyaz LED’ler, gece sürüşlerinin çok daha güvenli hale gelmesini sağlıyor. Uzun farlar ise halojen olarak yola devam ediyor.