Beraberinde üçüncü nesli de getiren yeni Dacia Sandero Stepway, erişilebilirlik ve sunduklarıyla değerlendirildiğinde hiç olmadığı kadar iddialı bir otomobil haline gelmiş durumda. Bu durum onu Clio karşısında “kardeş katili” konumuna da getirebilir.
Geride bıraktığımız 2020 yılını pandeminin gölgesinde geçiren Renault grubu, bir önceki yıla göre yüzde 21’i bulan satış düşüşüyle kapattı. Buna paralel olarak milyar euroları bulan zararlar açıklayan şirketin kemer sıkma politikasıyla operasyonel ufalmalara gittiğine şahit olduk. Fransa hükümetinin desteği de bu süreçte adeta bir can simidi niteliğindeydi. 2021 yılının başında ise Renault markası altında bir devrimin bizi beklediğini gösteren bir etkinlik düzenlendi. “Renaulution” adı altında aktarılan planlamalarda markanın satış adetleri yüksek olan modellere yöneceğini gördük. Bu tabloda grup içerisinde yer alan Dacia da belkide hiç olmadığı kadar önemli bir isim haline geldi. Duster başta olmak üzere ürün gamındaki modellerle fiyat/performans bazında ciddi bir ivme yakalayan Romanya merkezli üreticinin yeni dönem kimliğiyle pazarda çok daha yüksek paylar kapabilmesi için çalışmalar yapıldığının altı çizildi.
Tüm bu gelişmeler odağında kendini yenileyecek olan isim şüphesiz Renault olmayacaktı. Dacia da 2021 yılında asfalta çıkartacağı yeni kimlikle kullanıcılara sınıf atlamanın hala ulaşılabilirlikle aynı kulvarda gideceğini göstermekte kararlıydı. Duster’ın üzerinde konumlanacak olan Bigster konseptiyle yepyeni bir meydan okuma da yapan marka, bundan sonraki süreçte karşımıza çıkaracağı kimliğinin ilk temsilcisi olarak yeni Sandero ailesini örtülerini açtı. Kısa süre önce Türkiye satışları başlayan Sandero ve Sandero Stepway, bir süredir Avrupa’da devam eden satışlarında şimdiden pazar oluşturmayı başaran bir model olarak sınırlarımızdan içeri girdi. Açıklanan fiyatlarıyla birlikte bugün Türkiye’de satışta olan en erişilebilir modeller arasında yer alan Sandero ailesi bizim de merak ettiğimiz isimler arasındaydı. yeni Dacia Sandero Stepway ile geçirdiğimiz dolu dolu üç günün ardından, yukarıda bahsettiğimiz odak noktaları konusunda markanın doğru adımlar üzerine yoğunlaştığına şahit olduk.