Fiyatları açıklanan 2020 Hyundai i20’nin detaylı donanım özellikleri
Uzun süredir beklenen satış macerası nihayet başlayan 2020 Hyundai i20, detaylı donanım nitelikleriyle mercek altında.
Bugün itibarıyla Türkiye’deki satış süreci başlatılan 2020 Hyundai i20, uzun süren bir bekleyişi de sonlandırdı. Üretimi Türkiye’de gerçekleştirilen önemli modellerden birisi olan aracın, bu avantajıyla birlikte tüm donanım versiyonlarını da listelerde gördük. Bu kapsamda üç farklı motor dinamiği ve altı farklı donanım seçeneği yeni i20 listelerinde kullanıcıları bekliyor olacak. B segmentinin en beğenilen modellerinden biri olan i20, ilk kez tanıtılmasından bu yana gerek tasarım gerekse teknoloji anlamında bir hayli fazla yol katetti. İlk kez 2008 yılında tanıtılan ve 2010 yılından itibaren Türkiye’de üretimine başlanan Hyundai i20, çeşitli motor seçenekleri ve uzun garanti süreleriyle kullanıcılarına her daim önemli avantajlar sundu.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
2020 Hyundai i20 detaylı teknik özellikleri
Markanın yeni tasarım felsefesi olan “Duygusal Sportiflik” temasıyla baştan aşağı yenilenen üçüncü nesil i20 ise sadece tasarım ve gelişmiş teknolojisiyle değil, artan boyutları ve yenilikçi güç paketleriyle de öne çıkıyor. Satışa sunulduğu tüm pazarlarda adından sıkça söz ettiren i20, ülkemizde de küçük sınıfın en önemli referanslarından biri olarak kabul ediliyor.
Hyundai i20, tamamen yenilenen modelle beraber bir takım değişiklikleri de beraberinde getiriyor. Dizel motora yeni modelde yer verilmezken bu kez 1.0 litre turbo beslemeli motoruyla beraber ilk kez 48 voltluk hafif hibrit versiyona geçiş yapılıyor. Bu sayede oldukça düşük bir yakıt tüketimi elde edilirken aynı zamanda yeterli performans da sunuluyor.
Yeni i20 ilk bakışta yeni far grubuyla farklılaşıyor. LED ön ve arka farlar i20’nin çarpıcı ve özgün tasarımını öne çıkartırken, mercekli sis farları ve üçgen havalandırma kanalları da ön bölümde güç temasını oluşturuyor. Kama şeklindeki gündüz sürüş farları ve elmas tarzı ön ızgara ile i20 tasarım bütünlüğüyle dikkat çekerken geriye doğru yükselen omuz çizgisiyle de karakteristik C sütununa ideal bir şekilde uzanılıyor. Yan tarafta ise cesur bir karakter çizgisi ve benzersiz C sütunu tasarımı ile oldukça çekici bir görünüm sunuluyor. Sert ve çıkıntılı bu hat, otomobili dururken bile hareketliymiş gibi hissettiriyor ve atletik duruş açısından müthiş bir anlam katıyor. Tasarımın öne çıkan özelliklerinden bir diğeri ise Z formundaki arka bölüm. C sütunuyla bagaj kapağı arasındaki bu bağlantı, yine Z şeklindeki stop lambalarıyla destekleniyor. Dinamik oranlar, otomobilin genişliğini ve sportifliğini artırırken aynı zamanda görünürlüğü de bir üst seviyeye taşıyor.
Ebatlarla gelen yeni kullanım alanları
Yeni i20’nin boyu 5 mm uzayarak 4.040 mm’ye, aks aralığı ise 10 mm artarak 2.580 mm’ye çıkarılmış. 1.775 mm’lik genişliği ile ikinci jenerasyona göre 41 mm genişleyen i20, iç mekanında ön sırada 30 mm, arka sırada ise 40 mm ilave omuz genişliği sunuyor. Ayrıca, arka diz mesafesi ise 27 mm artarak 882 mm’ye ulaşıyor. Sportif tasarım felsefesi gereği 24 mm daha alçak bir tavan çizgisine sahip olan aracın bagaj hacmi ise 51 litre artarak 352 litreye çıkmış. İhtiyaç halinde katlanan arka koltuklar ise yatırıldığı zaman toplam 1.165 litre hacim sunuyor. Kullanıcılarına siyah tavan renk opsiyonuyla beraber 17 farklı renk kombinasyonu sunan Yeni i20’deki 17 inçlik şık jantlar da sportifliği ve dinamizmi artıran bir diğer detay
Kokpitte öne çıkan modern esintiler
Aracın iç mekanı da dışarıda olduğu gibi ciddi revizyonları beraberinde getiriyor. Bu kapsamda özellikle gece sürüşlerine etki edecek yeni mavi LED ortam ışığı teknolojisi hoş bir iç aydınlatma sunuluyor. Daha üst sınıf Hyundai modellerinde de kullanılan dört kollu spor direksiyon simidi ise otonom araçlar ve motor sporlarından izler taşıyor. Segmentte ilk defa sunulan kablosuz akıllı telefon yansıtma fonksiyonu, kablosuz şarj ile desteklendiğinde pratikliği de artırmış oluyor. Yeni i20’de yer verilen BOSE ses sistemi de diğer çarpıcı özelliklerden biri. Dijital ses işlemcisine sahip dahili amfi sistemi, 8 hoparlör ile birlikte sunuluyor. Ön merkez ve arka subwoofer ile birlikte araçtaki tüm yolculara hitap eden bu akustik düzen, daha kaliteli bir müzik dinlenmesine olanak sağlıyor.
Yeni i20 geliştirilirken iç mekandaki teknolojik donanımlar ve modern çizgiler, segment sınırlarını zorlayacak şekilde temalandırılmış. Pedal tasarımı, en üst seviyedeki ikiz 10,25 inç ekranlar, orta donanım seviyesindeki 8 inç dokunmatik ekran, sürücü odaklı kokpit tasarımı, mavi ambiyans aydınlatma, ön havalandırma kanallarının ve kapı trimlerinin bütünleşik çizgileri, i20’yi bir önceki jenerasyondan oldukça ayıran en belirgin detaylar. Bunun dışında, Hyundai Smart Sense aktif güvenlik özellikleri de i20’de yerini alıyor. Ön çarpışma önleme yardımcısı ve şerit takip asistanı gibi sürüşe aktif müdahale eden sistemlerin yanında, sürücü yorgunluk uyarısı, uzun far asistanı gibi destek sistemleri de güvenlik adına sunulan donanımlar. Trafik ışıklarında durulduğunda öndeki aracın hareketini uyaran sistem, trafiğin aksamasını da engelliyor. Ayrıca, arka yolcu/eşya uyarısı ise segmentte ilk defa sunuluyor. Arka koltukta telaşla unutulan eşya yada evcil hayvanlar sürücüsüne sesli olarak hatırlatılıyor. Böylelikle, olası hırsızlık gibi talihsizliklerin veya benzeri üzücü olayların yaşanması da önlenmiş oluyor.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
2020 Hyundai i20 altyapıyla birlikte motorlarıyla da değişime gidiyor
Hyundai’nin izmit fabrikasında ürettiği 2020 Hyundai i20, BC3 kasa koduyla ve yepyeni bir platform ile geliyor. Model için özel olarak geliştirilen bu platform, daha rijit ve daha dinamik bir sürüş için ekstra mukavemetli çelikten üretiliyor. Hyundai’nin kendi ürettiği bu sağlam çelik, burulmalara ve kazalarda yaşanabilecek olası bükülmelere karşı daha dayanıklı. Bağlantı ve kaynak noktaları geliştirilen Yeni i20, böylelikle sınıfının en güvenilir modellerinden biri olmayı hedefliyor.
Hyundai, ikinci jenerasyona göre güç paketlerinde de yenilenmeyi tercih etmiş. Daha önce de kullanılan 1.4 litrelik 100 PS’lik atmosferik motor, bu kez 6 ileri manuel veya 6 ileri otomatik şanzımanla tercih edilebiliyor. 6 ileri otomatik şanzıman, ikinci jenerasyondaki (2014-2020 arası) 4 ileri otomatik versiyona göre yüzde 9’a kadar daha az yakıt tüketimi sağlıyor. Turbo beslemeli 1.0 litrelik benzinli motor ise 7 ileri DCT şanzıman ile tercih edilebilirken, eklenen en önemli özellik ise 48V hafif hibrit sistemi.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Bu motor 0,4kW gücünde 48 Volt’luk Lityum-İyon bataryaya sahip. Bu batarya, aracın stepne havuzunda konumlandırılmış ve kullanılan sistem 12kW gücündeki hibrit jeneratörü ile kayış sistemini tahrik ediyor. 2020 Hyundai i20 ile gelen 48V hibrit sistemi, ilk marş harici start esnasında kayışı tahrik ederek motorun ideal yanma öncesi konumuna gelmesini sağlıyor. Böylece, motoru daha erken devreden çıkartmak, daha yüksek devirde devreye almak, motoru rölantiye alarak ya da kapatarak süzülme yapmak mümkün oluyor. Normal 1.0 litre turbo motora kıyasla yüzde 10’a kadar daha az yakıt tüketen bu sistem, B segmentinde bir ilk olarak kullanıcıları bekliyor.