Üretim süreci sona erdirilen Focus RS’in ardından ateşli hatcback sınıfının bir diğer demirbaşı Renault Megane RS için de marka içerisinde sorgulamalar başladı.
Emisyon standartlarından ötürü gelecekleri tehlikeye giren performans odaklı otomobillerin çıkış yolunda hibrit ve elektrifikasyon var. Standart modeller için de artık hemen her üreticinin yüzünü döndüğü bu dönüşüm süreç geçtiğimiz hafta içerisinde oldukça önemli bir gelişmeye sahne oldu. Ford taradından yapılan açıklamada, Focus RS’in ürün gamından kaldırıldığı ve artık yeni bir jenerasyona kavuşmayacağını öğrendik. Şimdi de benzer bir süreç, sınıfın bir diğer önemli ismi Renault Megane RS için masada belirmeye başlıyor.
Konuyla ilgili açıklamalarda bulunan Renault’nun tasarım şefi Laurens van den Acker, Auto Express‘e şirketin Megane için belirlenen geliştirme maliyetlerinin başka yerlerde daha iyi kullanılıp kullanılamayacağını araştırdığını söyledi. van den Acker açıklamalarında; “Kaçınılmaz olarak, ürün gamımıza elektrikli araçları eklemeye başladığımızda, diğer araçların bazıları gitmek zorunda kalacak. Çünkü bunların hepsini aynı anda geliştirmeyi göze alamayız. Megane gittikçe baskı altında olan bir segmentte. Paranızı piyasanın geleceği olduğu yere koymalısınız.” ifadelerine yer verdi. Kaynaklara baktığımızda Megane satışlarının 2010’dan bu yana Avrupa çapında azaldığı görülüyor. Bu denklemi tersine çevirmek isteyen Renault’nun 2020 model yılıyla hibritleştirdiği aileyi yeni nesille birlikte daha geniş kapsamda elektrik gücüyle bir araya getirmenin hazırlığı içerisinde. Önümüzdeki günler Megane RS’in geleceğiyle ilgili kararın açıklanacağı kritik bir döneme sahne olacak.