Forbes, birden fazla veriyi analiz ederek yılın en çok kazanan içerik üreticilerini listeledi. Elde edilen gelirler gerçekten oldukça yüksek.
Forbes karşımızda seçtiği her bir içerik üreticinin Haziran 2022 ve Haziran 2023 arasındaki kazançlarından hazırladığı liste ile bulunuyor. Sitenin raporuna göre en büyük 50 içerik üretici, seçilen dönem özelinde toplam 2,6 milyar takipçilerini kullanarak tahmini 700 milyon dolar gelir elde etti. Bunun 2022’deki 570 milyon dolarlık tahmine kıyasla yüzde 20’den fazla bir artış anlamına geldiği aktarılıyor, içerik üreticileri gelirleri ile bağlantılı olarak markaların alandaki harcamaları da artıyor. Influencer Marketing Hub’a göre markalar 2023 yılını tahmini olarak 21 milyar dolarlık pazarlama harcaması (İçerik üreticilere yönelik olarak) ile kapatacak. Peki 2023 özelinde en çok gelir elde eden içerik üretici kim oldu? Forbes’e göre Jimmy Donaldson ya da esas bilinen adıyla MrBeast. Donaldson’nın yılı 82 milyon dolar gelir ile kapatacağı söyleniyor. Toplam 312 milyon takipçiye sahip olan MrBeast, YouTube’un en çok abone sahip kişilerinden ve her videosu inanılmaz oranda izleniyor. En son Samsung ile bir iş birliği yaptığını öğrendiğimiz MrBeast, 2024 yılında da büyümeye devam edecek. YouTube dışındaki başka işler üzerinden de inanılmazlar paralar kazanan (Bu açıdan 82 milyon dolar toplam gelirin sadece sosyal platform bağlantılı kısmı olabilir) Jimmy Donaldson, son dönemde akıl almaz bir ivme elde etmiş durumda. Yılın en çok kazanan 50 içerik üreticisinin tamamını direkt olarak buradaki sayfada görebilirsiniz.