Dünyanın en büyük otomobil üreticileri arasında yer alan Ford, 2027 sonuna kadar Avrupa’da 4.000 kişiyi işten çıkaracak.
Özellikle Çinli şirketlerin etkisiyle ciddi kayıplar yaşamaya başlayan köklü otomobil üreticilerinden Ford, maliyetleri kontrol altında tutmak adına işten çıkarma yoluna gidiyor. 2027 sonuna kadar özellikle Almanya ve İngiltere merkezli 4.000 kişiyle yollarını ayıracağını belirten Ford, alınan karar için benzeri görülmemiş bir seviyeye ulaşan rekabeti, zorlaşan düzenleyici kuralları ve ekonomik şartları suçluyor. Avrupa’daki binek araç bölümünün son yıllarda önemli kayıplar yaşadığını belirten marka, son dönemde Türkiye pazarında da aşırı öne çıkamıyor. Şirket CEO’su Jim Farley’e göre Ford, sıkıcı otomobil işinden çıkıp ikonik otomobil işine odaklanmak istiyor. Fiesta, Fusion/Mondeo ve Taurus gibi araçları emekliye ayıran, 2025’te de marka bilinirliği inanılmaz yüksek olan Focus’un fişini çekecek olan Farley, oldukça popüler olmalarına rağmen Fiesta, Focus ve Mondeo gibi araçlara daha fazla para dökmeye değmeyeceğini düşünüyor.
Şirket bundan önce bir iptal haberiyle gündeme gelmiş, yedi koltuklu/üç sıralı tamamen elektrikli Ford SUV modeli iptal edilmişti. Şirket 563 km menzil açıkladığı bu aracı ilk aşamada 2025 yılında pazara sunmayı planlamıştı. Daha sonra 2027 yılına ertelenen araç, tamamen elektrikli formda tarih oldu. Buna rağmen model için yapılan çalışmalar tamamen çöpe atılmayacak. Ford ailelere yönelik yedi koltuklu/üç sıralı aracı “hibrit” altyapı üzerinden pazara sunacak. Bunun için henüz bir tarih ise verilmedi. T3 kod adlı bir elektrikli modelini de 2025 yılından 2027’ye erteleyen şirket, hem elektrikli araçlara yönelik talebin düşmesi hem de Çinli firmaların etkisiyle uzun vadeli planlarında büyük değişiklikler gerçekleştiriyor.