Dünyanın en büyük otomobil üreticilerinden Ford, Çinli rakipleriyle mücadele edebilmek adına çok önemli çalışmalar yapıyor.
Ford, Çinli elektrikli otomobillerin ABD pazarına etkisini gören ve bunu uzun süredir açık şekilde dile getiren firmalardan. Özellikle 10-15 bin dolarlık ucuz araçlardan korkan firma, Çinli firmaların elektrikli taraftaki üstünlüğünü kabul ediyor ve bunun için tam olarak hazır olmak istiyor. Ford’un elektrikli araç bölümünden Marin Gjaja, bu konuda geçtiğimiz aylarda yaptığı açıklamada, “Bu teknolojide bizden öndeler. Buna bakıyoruz ve diyoruz ki eninde sonunda buraya gelecekler. Bu yüzden şimdi sürece tam olarak uyum sağlamalı ve elektrikli araçlara odaklanmaya devam etmeliyiz, yoksa bir şirket olarak bir geleceğimiz yok.” demişti. ABD pazarı için, “Japonlar nasıl buraya geldiyse, Koreliler nasıl buraya geldiyse ya da Almanlar nasıl buraya geldiyse, Çinli firmalar da buraya gelecekler. Burası büyük bir pazar.” diyen Gjaja, markasıyla beraber Çinlilerin etkisini halihazırda Avrupa’da oldukça derinden hissediyor. Peki Ford, Çinli firmaların elektrikli araçlarıyla nasıl mücadele edecek?
Rekabeti güçlendirmek adına başka üreticiler ile ortaklık kurabileceğinin sinyalini veren Ford, aynı zamanda bir ucuz elektrikli otomobil platformu geliştiriyor. Bu platformun düşük maliyetli ve aynı azmanda ufak boyutlu elektrikli araçlar için hazırlandığı biliniyor. Çalışmaların “süper yetenekli” denilen “Skunkworks” ekibi tarafından yürütüldüğü belirtiliyor. Bu ekibin Rivian, Tesla, Canoo, Lucid Motors ve Apple’dan alınan yeni mühendisler ile sürekli olarak büyütüldüğü söyleniyor. Şu an üzerinde yaklaşık 300 mühendisin çalıştığı platform ile marka, 30 bin dolar altında rekabetçi olmayı hedefliyor.