Ford CEO’su Jim Farley, elektrikli otomobil tarafında müşterilerin artık menzil kaygıları olmadığını, şarj kaygısının başladığını belirtti.
Elektrikli otomobil satın alan ya da almayı düşünen kişilerde halen bir menzil endişesi bulunuyor. Menzil değerleri halen birçok modelden unutulacak kadar yüksek değil ve şarjın bitmesiyle yolda kalma endişesi halen sürüyor. Ford CEO’su Jim Farley ise ortaya yeni bir kavram atmış durumda. Bir röportaj veren CEO, burada müşterilerin artık menzil kaygıları olmadığını, bunun yerine şarj kaygılarının başladığını belirtti. Farley bunu tam olarak açıklamadı ancak sürücüler artık menzilin bitmesinden çok, elektrikli aracını şarj etmek için bir şarj istasyonu bulamamaktan endişe ediyor gibi görünüyor. Bunu değiştirmek adına ABD’de büyük yatırımlar yapan, hatta Tesla ile anlaşma yaparak onların şarj istasyonlarını da kullanmaya başlayacak olan Ford, bu adımları elbette müşterilerden gelen geri bildirimler sonrasında atıyor. Bu arada Jim Farley tüketicilerin elektrikli araçlara, içten yanmalı araçlardan farklı olarak yüksek paralar ödemek istemediklerini de belirtiyor. Ford CEO’su bundan önce ise tasarımı tartışmalı tamamen elektrikli pickup modeli Tesla Cybertruck hakkında dikkat çeken bir açıklama yapmıştı. Elektrikli otomobil pazarına büyük önem veren CEO, verdiği bir röportaj kapsamında Tesla Cybertruck’ı “gerçek insanlar için tasarlanmış bir araç” yerine “bir otelin önüne park edilmiş havalı bir üst düzey ürün” olarak değerlendirmişti. Cybertruck’ı Silikon Vadisi insanları yani her şeyin merkezindeki teknoloji tutkunları için tasarlanmış bir arzu öğesi ya da teknolojik ürün olarak gören Farley, biz öyle araçlar yapmıyoruz, biz gerçek işler yapan gerçek insanlar için pickup modelleri üretiyoruz demişti.