reklamı kapat

POPÜLER

Türkiye'de de satılacak elektrikli Ford Puma Gen-E tanıtıldı

Ford CEO’su: “Çin, elektrikli araç bataryalarında 10 yıl önde”

Dünyanın en büyük otomobil üreticilerinden olmayı sürdüren Ford, bu sefer CEO’su Jim Farley tarafından yapılan bir açıklama ile gündemde.

Ford CEO Jim Farley tarafından yapılan açıklamaya göre Çin, batarya teknolojisinde batılı otomobil üreticilerinin 10 yıl önünde yer alıyor. Elektrikli otomobil pazarında rekabet edebilmek için Çin’in lisanslı/patentli batarya teknolojilerine erişim sağlamaları gerektiğini söyleyen, çünkü geriden gelip Çinli üreticileri geçme şansları olmadığını belirten Farley, yaptığı açıklama kapsamında, “Onlarla rekabet etmemizin yolu, tıpkı onların 20 yıl önce bizimkine ihtiyaç duydukları gibi onların özel teknolojilerine erişmek ve ardından yenilikçi ekosistemimizi, yaratıcılığımızı, gücümüzü ve müşteriyle olan yakınlığımızı kullanarak onları küresel olarak yenmektir” dedi. Farley burada 2026’da kendilerinin de lisans satın alarak üreteceği CATL tarafından geliştirilen lityum iyon fosfat (LFP) bataryaların önemine değiniyor. Şu anda elektrikli otomobil pazarında çok önemli olan LFP bataryalar, ilk olarak Teksas Üniversitesi’ndeki bilim insanları tarafından icat edilmiş. Obama yönetimi tarafından desteklenen A123 Systems tarafından ticarileştirilen LFP batarya teknolojisi, daha sonra Çinli şirketlerin eline geçmiş. Elektrikli araç pazarının beklenen hızda gelişmemesi A123 Systems’in iflasıyla sonuçlanmış. Bu nedenle şirketin batarya teknolojileri ve sistemleri Çinli otomobil firmaları tarafından satın alınmış.

Geçtiğimiz hafta Ford’un elektrikli araç ve yazılım bölümü 2024’ü 5,1 milyar dolar kayıpla kapattığı aktarılmıştı. 2022’de 2,1 milyar dolar, 2023’te ise 4,7 milyar dolar zarar yazan elektrikli araç bölümünün sadece dördüncü çeyrek kaybı 1,3 milyar dolar oldu. Kabaca bir hesapla 2024’te sattığı her elektrikli araçtan 37 bin dolar kaybeden şirket, yüksek maliyetli elektrikli araçlarını diğer birçok rakibi gibi kârlı hale getiremiyor. Şirket elektrikli taraftaki kayıp nedeniyle genel olarak zarar etmiyor. İçten yanmalı motora sahip araçlarının satışları halen yüksek seviyede olan üretici, 2024’te kendisi için yeni bir rekor kırarak 185 milyar dolar gelir elde etmeyi başardı. 2024’te yaklaşık 97 bin elektrikli, 187 bin hibrit ve 1,8 milyon benzinli/dizel araç satışı gerçekleştiren Ford, sadece son çeyrekte 48,2 milyar dolar gelir elde etti.

Şirketten gelen en son elektrikli Türkiye’de de satılacak Ford Puma Gen-E olmuştu. Tasarımında Ford Mustang Mach-E’den ilham alınan tamamen elektrikli Ford Puma Gen-E hakkında Ford Türkiye’den gelen açıklama şöyle oldu: “Ford Otosan’ın Romanya Craiova’daki son teknoloji montaj tesisinde üretilen ve şirketin İngiltere Halewood’daki fabrikasında elektrik motorları monte edilen elektrikli Puma Gen-E, sıra dışı sürüş keyfine yeni bir enerji katıyor. Kompakt crossover’ı Avrupa’daki müşteriler arasında bir efsane haline gelen Puma, Gen-E versiyonunda gelişen dış tasarımıyla ayırt edici özelliğini ortaya koyuyor. Yeni elektrikli motoru, Puma sürüş deneyimini güçlendiriyor ve etkileyici sürüş menziline katkıda bulunan sınıfının en iyi verimliliğini sunuyor.

Puma Gen-E, tam şarjla 376 km’ye kadar menzil sunarak uzun yolculukların ulaşılabilir olmasını sağlarken, 523 km’ye kadar şehir içi menziliyle günlerce şarjsız şehir içi yolculuk yapma imkanı tanıyor. Hızlı şarj cihazına bağlandığında, yüzde 10-80 arası bir şarj doluluğu yalnızca 23 dakikada tamamlanabiliyor. Ayrıca, etkileyici 8 saniyelik 0-100 km/s hızlanma süresiyle Puma ST’ye meydan okuyor. Elektrikli Puma Gen-E, sadece 13.1 kWh/100 km enerji tüketimiyle sınıfının en verimli araçlarından biri olarak dikkat çekiyor. Bu özellik hem uzun menzil sağlıyor hem de çevresel etkileri en aza indiriyor.

Ford gelişmeleri yanında bu da ilginizi çekebilir: Etkileyici görünen elektrikli motosiklet konsepti: Zero SR-X