Ford CEO’su, tasarımı tartışmalı tamamen elektrikli pickup modeli Tesla Cybertruck hakkında dikkat çeken bir açıklama yaptı.
Elektrikli otomobil pazarına büyük önem veren Ford şirketinin CEO’su Jim Farley, verdiği bir röportaj kapsamında Tesla Cybertruck’ı “gerçek insanlar için tasarlanmış bir araç” yerine “bir otelin önüne park edilmiş havalı bir üst düzey ürün” olarak değerlendirdi. Cybertruck’ı Silikon Vadisi insanları yani her şeyin merkezindeki teknoloji tutkunları için tasarlanmış bir arzu öğesi ya da teknolojik ürün olarak gören Farley, biz öyle araçlar yapmıyoruz, biz gerçek işler yapan gerçek insanlar için pickup modelleri üretiyoruz dedi. Bu konuda Farley’e hak veren çok sayıda kişi oldu. Çünkü Cybertruck gerçek anlamda bir iş makinesi olarak tasarlanmadı. Elbette bu aracı alan kişiler işlerini yapmak için kullanabilecek ancak Cybertruck’ı almayı düşünen çoğu kişi onu gündelik yaşamın bir zenginlik gösterimi ya da gösteriş objesi olarak görüyor. Bunda bir yanlış yok isteyen istediğini yapabilir ya da düşünebilir ancak birçok ABD’li söz konusu iş olduğunda tercihini Cybertruck’tan yana kullanmayacak gibi görünüyor. Kısa süre önce Tesla ile ortak şarj istasyonu kullanımı konusunda ortaklık yapan Ford, bir iş yardımcısı olarak elektrikli pickup arayanlara hali hazırda satışını yaptığı F-150 Lightning’i öneriyor.
Ford, elektrikli otomobil pazarında aktif olarak yer alıyor ancak bu araçlardan henüz iyi ya da beklediği düzeyde gelir elde edemiyor. Elektrikli araç tarafına yaptığı yatırımlardan dolayı sadece 2023’te 3 milyar dolar, 2021’den bu yana ise 6 milyar dolar kayıp yazan firma, buna rağmen alanda kalmaya devam ediyor ve Tesla CEO’su Elon Musk bunu doğru bir strateji olarak görüyor. Neredeyse tüm eski otomobil üreticileri elektrikli araçlara geçme yolunu seçti ancak çoğu bu araçları satarak para kazanmakta zorlanıyor. Elon Musk’ın sadece elektrikli araçlar üreten firması Tesla ise gelir konusunda rakiplerinden farklı bir seviyede bulunuyor, tüm büyük fabrika harcamalarına rağmen eksiye düşülmüyor.
İşte tam olarak bu konuda konuşan Elon Musk, “Yeni araç serileri özelinde marjlar her zaman zordur, özellikle de büyük teknoloji değişimleri olduğunda. Ford’un elektrikli araçlarla ilgili genel stratejisinin akıllıca olduğunu düşünüyorum. Elektrikli F-150 (Lightning) yüksek talep görüyor.” dedi. Mach-E ve F-150 Lightning ile pazarda ses getiren ancak halen yüksek üretim kapasitelerine ulaşamayan Ford, bunu değiştirmek istiyor ve yıl sonuna kadar yıllık 600 bin araç üretim kapasitesine ulaşmayı hedefliyor. Uzmanlara göre firmanın elektrikli araçlardan yüksek gelir elde edebilmek adına üretim artırması, maliyetleri azaltması ve bunu fiyatları biraz aşağıya çekerek tüketicilere yansıtması gerekiyor.