Dünyanın en büyük otomobil üreticilerinden Ford, zeytin ağaçlarından araç parçaları üretmek istiyor.
Ford, birçok diğer üretici gibi ARGE çalışmaları kapsamında farklı denemeler yapıyor. Araçlarını kaliteyi düşürmeden nasıl daha çevre dostu ve düşük maliyetle üreteceğine kafa yoran dev üretici, bu sefer spesifik olarak zeytin ağaçlarına odaklandı. Bugün öğrendiğimiz kadarıyla hasat sırasında zeytin ağaçlarının budanması yılda 7 milyon ton atık oluşturuyor, işte şirket tam olarak bu atıkları kullanmak istiyor. Almanya’nın Köln kentindeki Ford mühendisleri, toplanan zeytin dallarından otomobil parçaları üretmek için COMPOlive adlı bir araştırma projesi yürütüyor. Bu proje kapsamında İspanya’dan temin ettikleri zeytin ağacı atıklarını geri dönüştürülmüş plastikle birleştiren araştırma ekibi, araçlarda gerçekten kullanılabilecek sağlamlıkta ve kalitede parçalar elde etmeyi şimdiden başarmış durumda. Bu konuda aşağıdaki videoyu paylaşan ve ürettiği parçaları gösteren şirket, ileride birçok aracında “zeytin” temelli gövde parçaları kullanabilir.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Şirketin bizim gündemimize bundan önce spesifik olarak Ford Otosan merkezli bir fabrika videosu getirmişti. Kaçıranlar için geçtiğimiz hafta Ford Otosan şirketinin F-Max kamyonlarını ürettiği Eskişehir merkezli İnönü fabrikasını ve fabrikadaki süreçleri gözler önüne seren bir video yayınlandı. Ford Otosan, FRAME tarafından paylaşılan videosunu aşağıda izleyebileceğiniz fabrikası için kendisi 2018 yılında şu açıklamayı geçmişti: “Mühendislik bilgi ve tecrübemizi en son teknoloji ile birleştirerek dünya pazarları için kamyon, motor ve güç aktarma organları ürettiğimiz muhteşem bir değere sahibiz! Ford Otosan İnönü Fabrikası! 2019 Uluslararası Yılın Kamyonu ödüllü F-MAX’in üretim merkezi İnönü Fabrikamız, 88 bin metrekare kapalı, 1,1 milyon metrekare açık alanda faaliyet göstermektedir.
Yılda 15 bin adet kamyon ve çekici, 75 bin adet motor ve 140 bin adet Transit arka aks kapasiteye sahip olan fabrikamızda günümüze kadar 200 bini aşkın kamyon ve çekici, 800 bini aşkın motor üretimi gerçekleştirdik. İnönü Fabrikamız, Transit araçların arka akslarının Avrupa’daki tek üretim merkezi ve Türkiye’nin araç, dizel motor ve güç aktarma üretim çeşitliliğini tek çatı altında toplayan tek fabrikasıdır. Transit araçlarda kullanılan Duratorq motorlar ile beraber, 100 milyon ABD dolarını aşan bir yatırımla hayata geçirilen, Euro 6 emisyon standartlarına uygun ve fikri mülkiyet hakları %100 Ford Otosan’a ait Ecotorq motorlar da İnönü Fabrikamızda üretilmektedir.”
Ford adımları yanında bu da ilginizi çekebilir: Etkileyici görünen elektrikli motosiklet konsepti: Zero SR-X