Dünyanın en büyük otomobil üreticilerinden Ford, “devasa” Çinli tehdidine karşı hazır olmak istiyor.
Ford, Çinli elektrikli otomobillerin ABD pazarında büyük bir patlama yapacağını gören ve bunu artık çok açık şekilde dile getiren firmalardan. Özellikle 10-15 bin dolarlık ucuz Çinli araçların ABD otomobil pazarına çok büyük etki edeceğini bilen firma, Çinli firmaların elektrikli taraftaki üstünlüğünü kabul ediyor ve bunun için tam olarak hazır olmak istiyor. Ford’un elektrikli araç bölümünden Marin Gjaja konuda, “Bu teknolojide bizden öndeler. Buna bakıyoruz ve diyoruz ki eninde sonunda buraya gelecekler. Bu yüzden şimdi sürece tam olarak uyum sağlamalı ve elektrikli araçlara odaklanmaya devam etmeliyiz, yoksa bir şirket olarak bir geleceğimiz yok.” açıklamasında bulunuyor. ABD pazarı için, “Japonlar nasıl buraya geldiyse, Koreliler nasıl buraya geldiyse ya da Almanlar nasıl buraya geldiyse, Çinli firmalar da buraya gelecekler. Burası büyük bir pazar.” diyen Gjaja, markasıyla beraber Çinlilerin etkisini hali hazırda Avrupa’da oldukça derinden hissediyor. Peki Ford Çinliler, Çinli firmaların elektrikli araçlarıyla nasıl mücadele edecek?
Rekabeti güçlendirmek adına başka üreticiler ile ortaklık kurabileceğinin sinyalini veren Ford, aynı zamanda bir ucuz elektrikli otomobil platformu geliştiriyor. Şirket, elektrikli otomobil pazarında birden fazla versiyon ile yer alıyor ancak halen aşırı öne çıkamıyor. Bunu gelecekte değiştirmek isteyen ve bunun anahtarının pazara ucuz elektrikli araçlar sunmak olduğunu çok iyi bilen marka, CEO Jim Farley’in açıklamasına göre iki yıldır kendi içinde yeni bir elektrikli otomobil platformu geliştiriyor.
Bu platformun direkt olarak düşük maliyetli ve ufak boyutlu elektrikli araçlar hedefiyle geliştirildiği aktarılıyor, çalışmaların “süper yetenekli” denilen “Skunkworks” ekibi tarafından yürütüldüğü belirtiliyor. Bu platform ile 30 bin dolar altında rekabetçi olmayı hedefleyen marka, şu an elektrikli tarafta kapıyı 43 bin dolardan açıyor, bu ve üstü fiyatlar birçok pazarda çok yüksek kabul edildiğinden markaya kârlılık getirecek yüksek satış rakamları elde edilemiyor.