Türkiye’de üretilen E-Transit sonrası, Ford E-Transit Custom da markanın Avrupa’daki dönüşümünde öncülerden biri olarak karşımıza çıkarılacak.
Türkiye’de üretilen ilk ticari araç olarak tarihe geçen E-Transit, 60’ların ortalarında başlayan macerasında yeni bir sayfaya adım atıyor. Ford için de çok önemli bir hamle olan modelle birlikte pazardaki dönüşüme farklı kulvarda cevap verilecek. Transit’in standart versiyonlarının yanında Custom ailesi için de radikal değişimlerin olduğu bir dönemeç önümüzde. Geçtiğimiz mayıs ayında lansmanı gerçekleştirilen yeni Custom, özellikle dış tasarım karakteriyle “binek otomobil sattırmaya aday” desek yeridir. Ford’un istenildiğinde bir masa olarak kullanılabilen katlanır direksiyon gibi yenilikçi bir yaklaşıma da yer verdiği yeni nesille ilgili Ford Türkiye İş Biriminden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Özgür Yücetürk sorularımızı yanıtladı. Düzenlenen Ford Pro etkinliğine konuşan Yücetürk, Ford E-Transit Custom için Türkiye satışlarının iki kademeli olarak planlandığını açıkladı.
Temelleri atılan elektrikli hafif ticari ürün gamında E-Transit Custom’ı markasının ikinci önemli adımı olarak öne çıkartan Yücetürk, ilk satışların ise dizel motorlu versiyonlarla başlayacağını ifade etti. 2023’ün ilk yarısı içerisinde dizel ünitelerle Türkiye yollarına çıkacağını gördüğümüz yeni Transit Custom’ın elektrikli paketi içinse ekstra bir yıl daha beklememiz gerekecek. Bu noktada eğer bir iyileşme adımına gidilmezse E-Transit Custom, 2024’ün ilk çeyreğinde satışa sunulacak. Bu takvim Volkswagen ID. Buzz’ın Türkiye planlamasıyla ile büyük oranda paralel olmasıyla da dikkat çekiyor. Ford’un bu noktada bir diğer önemli silahı olacak E-Courier de, Otosan tarafından alınan Romanya’daki fabrikada üretilecek. Otosan ticari araç dışında elektrikli Puma’yı da burada üretmeye hazırlanıyor.
Ford, E-Transit Custom’ın motor bölümünde 217 PS güç ve 415 Nm tork üreten bir pakete yer veriyor. Bu motorla birlikte aracın 1.100 kilogramlık yük taşıma ve 2.000 kilogramlık yük çekme desteği sunduğunu görüyoruz. Ailenin giriş seviyesinde ise 136 PS güç sunan bir versiyon da karşımızda olacak. Yükleme tarafında aracın içerisindeki alanı en iyi şekilde kullanabilmek için batarya yerleşimine özel çalışılması dikkat çekiyor. Tabanda konumlandırılan 74 kWh kapasiteli batarya ve motor kombinasyonuyla E-Transit Custom için WLTP standartlarında 380 kilometrelik menzil değeri karşımıza çıkıyor. E-Transit Custom’ın batarya paketi 125 kW’a kadar hızlı şarjı destekliyor. Kullanıcılar böyle bir kaynak üzerinden araçlarının bataryalarını 41 dakikada yüzde 15’ten yüzde 80 doluluk seviyesine getirebilecek.
Yeni E-Transit Custom