1.400 beygirlik elektrikli yarış aracı Ford F-150 Lightning SuperTruck, Pikes Peak 2024’ün en hızlısı olmayı başardı.
Meşhur Pikes Peak International Hill Climb tırmanma yarışında mücadele etmesi için özel olarak hazırlanan Ford F-150 Lightning SuperTruck, beklentileri aştı. 20 km’lik 102. tırmanışta Romain Dumas tarafından kontrol edilen araç, elde edilen 8:53.553 süresi ile 2024’ün en hızlısı oldu. 9 dakika altına inen tek model olan SuperTruck, yine elektriği temel alan Ford SuperVan’ı ise geçemedi. Araç ile geçtiğimiz yıl Pikes Peak’te 8:47.682 süre elde edilmişti. Bünyesinde taşıdığı üç farklı elektrik motoruyla tam 1.400 beygir güç sunan araç, Ultra Yüksek Performanslı Li-Polimer NMC batarya hücreleri ile destekleniyor. Devasa rüzgarlığı ve diğer aerodinamik parçalarıyla 241 km/s hızda 2.722 kg yere basma kuvveti üretebilen yarış aracında, karbon seramik frenler kullanılıyor. Pirelli P-Zero lastikler üzerinde yol alan Lightning SuperTruck, önümüzdeki dönemde başka rekorlar da elde edebilir. Bundan önce ise 800 beygirlik Ford Mustang GTD modeli gündeme gelmişti. Tam 325 bin dolar fiyatı bulunan Ford Mustang GTD, firmanın son yıllarda tanıttığı en güçlü ve iddialı spor araçlar arasında yer alıyor. Yola çıkarılmaya uygun bir “pist odaklı” süper otomobili geçtiğimiz günlerde buradaki galeride görebileceğiniz fotoğraflar gündeme taşıdı.
Kokpit alanına ilk defa göz attığımız araç, içinde dışına oranla daha standart bir çizgiden gidiyor. Karbon fiber kullanımının yüksek olduğu iç mekanda, iki büyük ekran bizleri karşılıyor. Titanyum vites kulakçıkları oldukça dikkat çeken araç, çok konforlu görünen Recaro koltuklar ile geliyor.
Teknik olarak bakarsak aracın gücü 5.2 litrelik süperşarjlı V8 motorundan geliyor. Canlı duymayı da çok istediğimiz araç, tam 800 beygir güç sunuyor ve 7.500 RPM devir çevirebilme kapasitesine sahip motoruyla şimdiye kadar yapılmış en güçlü Mustang oluyor. Gücü sekiz ileri çift kavramalı “transaks” şanzıman ile yola aktaran GTD, hidrolik olarak ayarlanabilen amortisörler ve yaylara, özel arka süspansiyon sistemine, çok güçlü bir Brembo imzalı karbon seramik fren altyapısına ve karbon fiber tahrik miline sahip.
Aktif valfli Akrapovic titanyum egzoz sistemiyle yaklaştığını yüzlerce metre önce duyuracak bir canavar olan araç, Mustang GT3 yarış aracından gelen teknolojileri yola uyarlıyor, aerodinamik olarak etkileyici görünüyor ve özellikle jantlarıyla dikkat çekmeyi başarıyor. Büyük bir aktif (açılıp kapanabilen kanatçık var) rüzgarlık ile hazırlanan Mustang GTD, ayarlanabilir altyapısıyla normal ile pist modları arasında devasa fark yaratabiliyor. Model fabrika çıkışı olarak Michelin Pilot Sport Cup 2 R lastikler üzerinde yol alıyor.