2021 model yılıyla ürün gamına eklenecek otomatik şanzıman, Ford Fiesta ve Puma için sürüş dinamiklerinde de iyileştirmeler barındırıyor.
Kompakt sınıftaki oyuncularıyla pazarın öne çıkan isimlerinden olan Ford, bu oyuncuları kullanıcı tarafında daha cazip hale getirmek için zenginleştirme adımları atmayı da ihmal etmiyor. Geçtiğimiz yıl unutulmaz Puma ismini B-SUV segmentinde tekrar hayata döndürerek dikkat çeken marka, Fiesta ile birlikte bu modelinde 7 kademeli otomatik şanzımanı devreye alıyor. 1.0 litrelik EcoBoost Hybrid motor kombinasyonuyla satışa sunulacak olan bu şanzıman, erişilebilirliği sebebiyle de pay yaratabilecek bir noktada konumlanıyor.
Puma EcoBoost Hybrid be Fiesta EcoBoost Hybrid rozetleri üzerinden ürün gamına dahil edilecek olan otomatik şanzımanla birlikte Ford’un emisyon ve yakıt tüketimi gibi konularda iyileştirmeli veriler paylaştığını da görüyoruz. Bu noktada fabrika verileri yüzde 5’e varan iyileştirmelerin yakalanabileceğini işaret ediyor. 48V’luk başlangıç jeneratörlü sistem üzerine konumlandırılan şanzımanla birlikte motorun rakamsal verileri 125 PS ve 155 PS olarak değişiklik gösteriyor. Ford’a göre araçlardaki bu verilerle birlikte yeni şanzımanla birlikte ivmelenme tepkisinde de kullanıcı deneyimini olumlu oramda etkileyecek geliştirmeler mevcut. Bu şanzımanın adaptif hız sabitleyici özelliğiyle birlikte dur-kalk fonksiyonuna da uyumluluk gösterdiğini de belirtmeden geçmeyelim. 2021 model yılıyla listeler girecek olan yeni ünitenin Türkiye’de de yer bulmasını bekliyoruz.
Opel Corsa çarpışma testi