Dış basında kısa sürede yer bulan detaylarda Ford Focus RS için dördüncü nesil onayının zora girdiği ve AR-GE sürecinin iptali gibi konulara yer veriliyor.
Her geçen süreçte daha da katılaşan emisyon standartları kullanıcıların motor teknolojilerine daha fazla yatırım ve çalışma yapmasını gerektiriyor. Günümüzde benzinli ve dizel üniteler için öne çıkan temel çözümse hibrit entegrasyonları. Binek ve SUV sınıfta çokça örneklerini gördüğümüz bu reçetenin tamamen performans odaklı modeller üzerindeki etkisinin nasıl olacağıysa merak konusu. Sınıfının önemli isimlerinden birisi olan Ford Focus RS için kısa süre önce dış basında ortaya atılan iddialar, yeni bir jenerasyonun mümkün olmayabileceğine işaret ediyor. 2021 ile 2022 aralığında somut parçaları üzerinden karşımıza çıkmasını beklediğimiz model için marka içerisinde dördüncü nesline yeşil ışık yanmadığı söyleniyor. Elektrifikasyon desteğiyle dahi yeni standartları karşılayamayacağı ön görülen yeni Focus RS’in, bu noktada büyük oranda performanstan vazgeçmesi gerekecek.
Süreçle ilgili kaynaklara göre Ford cephesi için emisyon standartları, Focus RS AR-GE süreci için sadece madalyonun bir yüzü. Otomobilin geliştirme sürecindeki maliyeti de Amerika merkezli şirketi büyük oranda düşündürüyor. Ford’un maliyet düşürme odaklı bir plan içerisinde olduğunu ve elektrikli modellere finansman kaydırması yaptığını düşündüğümüzde aslında bu iddiaların da gerçeklik payı olduğunu görebiliyoruz. RS versiyonunun olası rafa kaldırılma süreciyle birlikte performans meraklılarının elinde sadece ST kalacak gibi görünüyor. Ford’un doğru ve mantıklı hamlelerle ST’yi bu dönüşüme hazırlaması rekabette bir opsiyon olma ihtiyacını devam ettirebilir. Koronavirüs sebebiyle yaşanan kayıpları da ön gördüğümüzde, özellikle bu yılın ikinci yarısı ve 2021 için markaların planlarını gözden geçirmeleri de olası.