reklamı kapat

POPÜLER

2022 Ford Focus

Ford, “sıkıcı” otomobiller üretmeyi bırakmak istiyor

 - Güncelleme: 01 Ekim 2024 15:51

Dünyanın en büyük otomobil üreticileri arasında yer alan Ford, “sıkıcı” otomobiller üretmeyi bırakmak istiyor. Bunun için efsaneler emekliye ayrılıyor.

CEO Jim Farley’e göre Ford, sıkıcı otomobil işinden çıkıp ikonik otomobil işine odaklanmak istiyor. Fiesta, Fusion/Mondeo ve Taurus gibi araçları emekliye ayıran, 2025’te de marka bilinirliği inanılmaz yüksek olan Focus’un fişini çekecek olan Farley, oldukça popüler olmalarına rağmen Fiesta, Focus ve Mondeo gibi araçlara daha fazla para dökmeye değmeyeceğini düşünüyor. Şirket bundan önce bir iptal haberiyle gündeme gelmiş, yedi koltuklu/üç sıralı tamamen elektrikli Ford SUV modeli iptal edilmişti. Şirket 563 km menzil açıkladığı bu aracı ilk aşamada 2025 yılında pazara sunmayı planlamıştı. Daha sonra 2027 yılına ertelenen araç, tamamen elektrikli formda tarih oldu. Buna rağmen model için yapılan çalışmalar tamamen çöpe atılmayacak. Ford ailelere yönelik yedi koltuklu/üç sıralı aracı “hibrit” altyapı üzerinden pazara sunacak. Bunun için henüz bir tarih ise verilmedi. T3 kod adlı bir elektrikli modelini de 2025 yılından 2027’ye erteleyen şirket, hem elektrikli araçlara yönelik talebin düşmesi hem de Çinli firmaların etkisiyle uzun vadeli planlarında büyük değişiklikler gerçekleştiriyor.

Ford, son dönemde elektrikli otomobil pazarındaki Çinli rakipleriyle mücadele edebilmek adına önemli çalışmalar yapıyordu. Şirket Çinli elektrikli otomobillerin ABD pazarına etkisini gören ve bunu uzun süredir açık şekilde dile getiren isimlerden. Özellikle 10-15 bin dolarlık ucuz araçlardan korkan firma, Çinli firmaların elektrikli taraftaki üstünlüğünü kabul ediyor ve bunun için tam olarak hazır olmak istiyor.

Ford’un elektrikli araç bölümünden Marin Gjaja, bu konuda geçtiğimiz yıl yaptığı açıklamada, “Bu teknolojide bizden öndeler. Buna bakıyoruz ve diyoruz ki eninde sonunda buraya gelecekler. Bu yüzden şimdi sürece tam olarak uyum sağlamalı ve elektrikli araçlara odaklanmaya devam etmeliyiz, yoksa bir şirket olarak bir geleceğimiz yok.” demişti. ABD pazarı için, “Japonlar nasıl buraya geldiyse, Koreliler nasıl buraya geldiyse ya da Almanlar nasıl buraya geldiyse, Çinli firmalar da buraya gelecekler. Burası büyük bir pazar.” diyen Gjaja, markasıyla beraber Çinlilerin etkisini halihazırda Avrupa’da oldukça derinden hissediyor. Peki Ford, Çinli firmaların elektrikli araçlarıyla nasıl mücadele edecek?

Rekabeti güçlendirmek adına başka üreticiler ile ortaklık kurabileceğinin sinyalini veren Ford, aynı zamanda bir ucuz elektrikli otomobil platformu geliştiriyor. Bu yeni platformu temel alan ilk araç ise ancak 2027 yılında gelecek gibi görünüyor. 30 bin dolar fiyata sahip olacağı aktarılan tamamen elektrikli araç, Ford CEO’su Jim Farley’in iddiasına göre kâr edebilecekleri bir model olacak. Ucuz elektrikli araçlardan şu anda kâr etmek çok zor ancak firma bunun değiştirmeye kararlı görünüyor.

BYD ve diğer Çinli firmaların hazırladığı uygun fiyatlı elektrikli araçlar ile mücadele etmesi istenen uygun fiyatlı Ford EV, ABD ve özellikle Avrupa pazarında çok ses getirebilir. Ford’un küçük elektrikli araçlar üretmeye öncelik verdiğini çünkü büyük elektrikli araçları elektrikli hale getirmenin mali açıdan mantıklı olmadığını açıklayan Farley, aynı zamanda, “Kârlı bir elektrikli araca ulaşmak için radikal bir değişiklik yapmak zorundasınız.” dedi.

Ford haberleri yanında bu da ilginizi çekebilir: Etkileyici görünen elektrikli motosiklet konsepti: Zero SR-X