Elektrikli ve içten yanmalı araçların dinamiklerini ekip olarak birbirinden ayıran Ford, yeni bir yola giriş yapıyor.
Elektrik rekabetinde şu sıralar F-150 Lightning ile öne çıkan Ford, Avrupa tarafında ise Mustang Mach E hamlesiyle ilk oyuncusunu sahaya sürmüş durumda. Bu dönüşüm sürecinde ürün gamındaki hibrit modellerin de sayısını artırmaya hazırlanan Amerika merkezli üretici, hemen her markada gördüğümüz iç yapılanma stratejilerine bir yenisini ekliyor. Geçtiğimiz süreçte elektrik özelinde gelişimin yürütülmesi için “Edison Takımı” adını verdiği bir departmanı hayata geçiren Ford, bu kez ürün gamını iki farklı çatıya böleceğini duyurdu. Tamamen elektrikli ve hibrit modelleri birbirinden ayıracak olan bu ayrım planlamasının çatı isimleri de duyuruyla birlikte karşımıza çıkıyor.
Bir anlamda içten yanmalı motora sahip araçlar ile tamamen elektriklilerin birbirinden ayrı departmanlar üzerinden yola devam edeceği bu adımla birlikte Ford’un farklı kullanıcı alışkanlıklarına daha kolay eğilme hedefi dikkat çekiyor. Marka CEO’su Jim Farley tarafından paylaşılan bilgilere göre “Model E” departmanının sadece elektrikli araçlara odaklanacağını görüyoruz. Bu yeni oluşum araçların altyapı elemanlarının yanında bağlanılabilirlik gibi teknolojik taraftaki yeni çözümleri üzerine de yoğunlaşacak. “Ford Blue” çatısı altında faaliyet gösterece ekip ise hibrit ve diğer tüm içten yanmalı motora sahip araçlar odağındaki geliştirmeleri kendi çerçevesinde yürütecek. CEO Jim Farley, bu adımın araçların ilerleme sürecinde daha hızlı karar mekanizmasıyla yola aktarılma konusunda faydalı olacağına inandıklarını ifade ediyor. Farley’e göre elektrik yarışında başarılı olmak ile geleneksel motorlu araçlar tarafında başarıyı yakalamak arasında önemli farklar mevcut. Ford’un ticari araç tarafı ise “Pro” çatısı altında yola devam edecek.