Dev isimler Ford ve Tesla arasında sürpriz bir şarj ortaklığı kuruldu. Bu durum sürücüler için çok güzel görünüyor.
Önümüzdeki yılın başlarından itibaren Ford elektrikli araç sahipleri, BlueOval Şarj Ağı’nın bir parçası olan 10.000’den fazla DC hızlı şarj cihazına ek olarak ABD ve Kanada genelinde 12.000’den fazla Tesla Supercharger’a erişim sağlayabilecek. Bu çok güzel gelişme için Tesla ile ortaklık kurduklarını dün gece duyuran Ford, süreç kapsamında araçlarına Kuzey Amerika Şarj Standardı (NACS) olarak da bilinen Tesla Supercharger’lara uygun şarj portunu eklemeye başlayacak. Bu adımıyla elektrikli araçlarının satışını artırmayı hedefleyen ve burada doğru bir yolu seçen Ford, şarj cihazlarına geniş çaplı erişim sayesinde birçok insanın elektrikli araç satın almasına engel olan menzil endişesini büyük oranda ortadan kaldıracak.
Ford hakkında Elon Musk geçtiğimiz aylarda dikkat çeken bir açıklama yapmıştı. Ford, elektrikli otomobil pazarında aktif olarak yer alıyor ancak bu araçlardan henüz iyi ya da beklediği düzeyde gelir elde edemiyor. Elektrikli araç tarafına yaptığı yatırımlardan dolayı sadece 2023’te 3 milyar dolar, 2021’den bu yana ise 6 milyar dolar kayıp yazan firma, buna rağmen alanda kalmaya devam ediyor ve Elon Musk bunu doğru bir strateji olarak görüyor. Neredeyse tüm eski otomobil üreticileri elektrikli araçlara geçme yolunu seçti ancak çoğu bu araçları satarak para kazanmakta zorlanıyor. Elon Musk’ın sadece elektrikli araçlar üreten firması Tesla ise gelir konusunda rakiplerinden farklı bir seviyede bulunuyor, tüm büyük fabrika harcamalarına rağmen eksiye düşülmüyor.
İşte tam olarak bu konuda konuşan Elon Musk, “Yeni araç serileri özelinde marjlar her zaman zordur, özellikle de büyük teknoloji değişimleri olduğunda. Ford’un elektrikli araçlarla ilgili genel stratejisinin akıllıca olduğunu düşünüyorum. Elektrikli F-150 (Lightning) yüksek talep görüyor.” dedi. Mach-E ve F-150 Lightning ile pazarda ses getiren ancak halen yüksek üretim kapasitelerine ulaşamayan Ford, bunu değiştirmek istiyor ve yıl sonuna kadar yıllık 600 bin araç üretim kapasitesine ulaşmayı hedefliyor. Uzmanlara göre firmanın elektrikli araçlardan yüksek gelir elde edebilmek adına üretim artırması, maliyetleri azaltması ve bunu fiyatları biraz aşağıya çekerek tüketicilere yansıtması gerekiyor.