Dünyanın en büyük otomobil üreticilerinden Ford, pazara sunacağı yeni araçlarına bir “Aktif Park Asistanı” koymayabilir.
Birçok Ford imzalı araçta 2009’dan bu yana “Aktif Park Asistanı” isimli bir özellik yer alıyor. Paralel park sürecinde sürücüye destek olan ve süreci bir seviyeye kadar otomatik hale getiren bu özellik, diğer markalardaki benzerleri gibi çok fazla kullanılmıyor. Çünkü çoğu sürücü bu özelliği açarak zaman kaybetmek istemiyor. Bu özelliği şimdi gündeme getiren ise Ford COO Kumar Galhotra tarafından yapılan bir açıklama oldu. “Sürücülerin otomatik olarak paralel park gerçekleştirmesini sağlayan otomatik park özelliğini çok ama çok az kişi kullanıyor, bu yüzden o özelliği kullanmayı bırakabiliriz. Bu sistem araç başına yaklaşık 60 dolar maliyet çıkarıyor.” diyen Galhotra, bu özelliğin maddi tasarruf sağlamak adına gelecek araçlardan kaldırılabileceğini belirtiyor. Bu konuda alınmış kesin bir karar yok ancak özelliği araçlardan kaldırmanın Ford’a yıllık 10 milyon dolar kadar bir maddi tasarruf getireceği hesaplanıyor. Ford birçok rakibi gibi artan enflasyon ve Çinli firmaların baskısı üzerinden kârlılığını artırmak istiyor.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Ford dün de gündemdeydi. Dev şirket elektrikli otomobil pazarında birden fazla versiyon ile yer alıyor ancak halen aşırı öne çıkamıyor. Bunu gelecekte değiştirmek isteyen ve bunun anahtarının pazara ucuz elektrikli araçlar sunmak olduğunu çok iyi bilen marka, CEO Jim Farley’in açıklamasına göre iki yıldır kendi içinde yeni bir elektrikli otomobil platformu geliştiriyor.
Bu platformun direkt olarak düşük maliyetli ve ufak boyutlu elektrikli araçlar hedefiyle geliştirildiği aktarılıyor, çalışmaların “süper yetenekli” denilen “Skunkworks” ekibi tarafından yürütüldüğü belirtiliyor. Bu platform ile 30 bin dolar altında rekabetçi olmayı hedefleyen marka, şu an elektrikli tarafta kapıyı 43 bin dolardan açıyor, bu ve üstü fiyatlar birçok pazarda çok yüksek kabul edildiğinden markaya kârlılık getirecek yüksek satış rakamları elde edilemiyor.
Ford bunlardan önce ise ilginç bir proje ile gündeme gelmişti. Şirket elbette birçok diğer rakibi gibi ARGE çalışmaları kapsamında farklı denemeler yapıyor. Araçlarını kaliteyi düşürmeden nasıl daha çevre dostu ve düşük maliyetle üreteceğine kafa yoran dev üretici, bu sefer spesifik olarak zeytin ağaçlarına odaklandı. Bugün öğrendiğimiz kadarıyla hasat sırasında zeytin ağaçlarının budanması yılda 7 milyon ton atık oluşturuyor, işte şirket tam olarak bu atıkları kullanmak istiyor.
Almanya’nın Köln kentindeki Ford mühendisleri, toplanan zeytin dallarından otomobil parçaları üretmek için COMPOlive adlı bir araştırma projesi yürütüyor. Bu proje kapsamında İspanya’dan temin ettikleri zeytin ağacı atıklarını geri dönüştürülmüş plastikle birleştiren araştırma ekibi, araçlarda gerçekten kullanılabilecek sağlamlıkta ve kalitede parçalar elde etmeyi şimdiden başarmış durumda.