Ön bölge çarpışma odaklı olarak tasarlanan projeyle ilgili iki farklı soru işareti yer alırken, Ford’un hayata geçirip geçirmeyeceği ile ilgili bir cevap henüz bulunmuyor.
Son dönemlerde Focus ve Fiesta‘nın yeni jenerasyonlarıyla gündemimizde olan Ford, kısa vadeli takvimi içerisinde Shelby GT500‘ün hazırlıklarıyla meşgul. Bu modellerin özellikleri, sürüş dinamikleri ve diğer detaylarıyla aklımızı kurcalayan marka, bir yandan ise fantastik patent başvurularıyla karşımıza çıkıyor. Geride bırakmaya hazırlandığımız mayıs ayının başında “otomobilin içerisinden çıkan motosiklet” patentiyle aklımıza Batmobile getiren Ford’un kısa süre önce bir başka proje için başvuru yaptığı ortaya çıktı. AutoGuide tarafından detaylandırılan bu projeyse lastik ve jant sistemini içerisine alan bölüme hava yastığı görevi gören ek bir önlem üzerine şekilleniyor.
Önden yapılan kazalarda kullanıcıların alabileceği muhtemel hasar olasılığını neredeyse sıfıra indirmek amacıyla geliştirilen bu fikir, tekerleğin aracın kabinine kadar gelebilme durumu üzerine düşünülmüş. Aslında bu olasılığın önüne geçebilmek adına bir süredir yaygın olarak kullanılan iki farklı yöntem var. Bunlardan ilki ön tamponun en uca konumlandırılarak çarpışmayı karşılayacak çelik şasi bölümüyle süspansiyonu buna göre tasarlamak. İkincisi ise, çarpışma anında oluşan etkiyi süspansiyon ve çevresindeki özel yapıyla absorbe etmek.
Ford’un bu konu hakkındaki düşüncesi ise, çarpma anında ön tekerleklerin arkasına şişen bir cihaz geliştirmek. Hava yastığı ile aynı felsefe üzerine olan bu yapı darbe sonucu açığa çıkan enerjiyi emmekle görevli. Tekerleğin aracın dışına saptırılmasını sağlayan bir eğim üzerine tasarlanan cihazın kullanılabilir açısından F-150 için uygun olabileceği söyleniyor. Şimdilik dezavantaj olarak maliyet montaj gibi bölümleri gösterilen projenin çarpışma testi derecelendirmelerine de etki yapabileceği düşünülüyor.
2019 Ford F-150 Raptor