Mercedes-AMG ortaklığının merakla beklenen hiper otomobilinin altyapısıyla ilgili detaylar büyük oranda resmiyet kazandı.
Yaklaşık iki ay öncesinde AMG departmanının patronu Tobias Moers‘in açıklamalarıyla üzerindeki sır perdesinin büyük bir bölümü aralanan Mercedes-AMG Project One’ın resmi tanıtımı öncesi altyapısal son detayları da netlik kazandı. Tanıtım öncesi açıklanan yeni detaylar arasında aracın devir çevirme çizgisi, motor kombinasyonu, süspansiyon teknolojisi ve kullanılan materyallerle ilgili bilgiler yer alırken aracın termal verimlilik değeri de fazlasıyla dikkat çekici bir değerle karşımıza çıkıyor. Verilen detaylar arasında geçtiğimiz dönemde ortaya çıkan rakamların üzerinde konumlanan değerler de var.
İçten yanmalı ayağında turbo beslemeye sahip
1.6 litrelik V6 motorun görev yapacağını geçtiğimiz dönemde öğrendiğimiz Project One’da bu motor tek başına toplamda
730 beygirlik bir güç değeri sunacak. İki ay öncesinde dile getirilen dört elektrik motoru iddiasına rağmen
iki tanesi öne bir tanesiyse arka tarafa güç sağlamak koşuluyla toplamda üç ünitenin kullanıldığını gördüğümüz araçta tüm ünitelerin bir araya gelmesiyle
1.000 beygirlik bir kombinasyon ortaya çıkıyor. Devir Redline’ı
13.500/dk olduğu açıklanan Project One’da
yüzde 43 oranında termal verimlilik değeri elde edildiğinin de altı çiziliyor. Süspansiyon ayağında ön ve arka tarafta
multilink sisteminin kullanıldığı araçta güç ünitesinin soğutulması için tavanda devasa bir karbon çatı kanalına yer verilecek.
Saatte 350 km/s‘in üzerinde maksimum sürat değeriyle gelmesini beklediğimiz Project One’dan vergiler hariç
2.275 milyon euro etiket fiyatıyla toplamda
275 adet üretilecek.