Forza Horizon 4 incelemesi
4 MEVSİM BİR ARADA
Düşünün ki bir parkurda çok defa tur attınız ve artık her dönemeci, her tümseği ve her süratlenme noktasını ezberlediniz. Bir noktadan sonra refleks olarak verdiğiniz tepkiler, mevsimin değişmesiyle birlikte geçerliliklerini yitiriyor. Toprak zemin çamura dönüşüyor, zeminde su birikintileri oluşuyor ve denkleme dahil edilmesi gereken daha pek çok detay ortaya çıkıyor. İlk başta belirli aşamaları geçtikçe değişen mevsimler ilk turun ardından çevrim içi düzene bağlanıyor ve yedi günde bir tüm oyuncuların mevsimi aynı anda değişmeye başlıyor. Forza Horizon 4’ün mevsim sistemi bu yıl adından en çok söz edilmeyi hak eden yapısı olmuş tartışmasız. Çünkü oynanışa getirdiği kıymetin ötesinde, her bir mevsimin ekrandaki görüntüleri bambaşka sanat eserlerine dönüştürmesini izlemek de ayrı bir keyif…
OYUNDAN İÇERİK FIŞKIRIYOR
Oyun, gerçek ortamlardan feyz alan hayali bir Britanya bölgesinde geçiyor. Sokaklarında gezindiğiniz şehir Edinburgh olmakla birlikte, İngiltere, İskoçya ve Galler’i bir araya getiren kompakt bir haritası var oyunun. Her ne kadar söz konusu bölgelerin tamamı gerçek hayattan alınma olsa da, yapısal şekilleri oyuna uygun olacak şekilde elden geçirilmiş ve tasarlanmış. Fazlasıyla büyük ve her yerinden içerik fışkıran harita, özellikle mevsimsel değişikliklerle birlikte tekrar tekrar gezilmeyi hak ediyor. Bir açık dünya olarak tasarlanan Horizon 4, bunun verdiği güçle birlikte pek çok farklı disiplini de bünyesinde barındırıyor. Sokak, off-road, drift, drag ve daha aklınıza gelebilecek her tür yarış disiplinini oyunda bulabileceksiniz. Kullanılan ilerleme sistemi sayesinde de hepsine ayrı ayrı vakit ayırmanız gerekiyor. Her disiplinin kendi içinde bir seviye sistemi bulunuyor. Bir yarış türünde zaman geçirdikçe (kazansanız da kaybetseniz de), o türde seviye atlıyorsunuz ve yeni içerikler durmaksızın haritanızı zenginleştiriyor. Ancak tüm bu disiplinleri görmezden gelip, yalnızca haritada özgürce gezinmeniz de mümkün. Üstelik bunu isteyen oyuncuları da boşlukta bırakmak yerine, gezinmeyi ödüllendiren sıçrama noktaları, hız tuzakları ve yeni arabalar bulabileceğiniz gizli ambarlar gibi yapılar da tüm haritaya serpiştirilmiş.