Forza serisi de bu durumun farkında olduğundan ismini iki türe ayrıştırma kararı almıştı. Forza Motorsport ile simülasyon türüne devam ederken, Forza Horizon ile arcade türünde ilerlediler. Geldiğimiz noktada Forza Horizon çok daha başarılı ve özgün içeriği ile dikkat çekiyor. Motorsport 6 ise, beşinci oyuna ve piyasadaki diğer simülasyon oyunlarına göre çok fark yaratamadığı için oyuncuyu heyecanlandırmayı başaramıyor. Elbette beşinci oyundan daha iyi bir oyun var karşımızda. Oyuncunun yapabileceklerini oldukça kısıtlayan bir oyundan daha iyisini yapmak çok zor bir iş değil sonuçta. Forza Motorsport 6, önceki iki oyunun tüm içeriğini alıp, üzerine piyasadaki diğer örneklerden de materyaller ekleyerek zengin görünen bir menüyle hazırlanmış.
Ancak bu menü sadece görünüşte zenginlik barındırıyor. Çünkü kullanılan hemen her element eski, modası geçmiş ve artık bir anlam ifade etmeyen yapıda. En basitinden kariyer modunu ele alalım. Project CARS bu noktada nasıl farklı bir yönelim gösterilebileceğini çok iyi yansıtmıştı. En baştan tüm içeriği açık tutarak oyuncunun sadece yarışlara odaklanması sağlayıp harika bir iş çıkarmışlardı. Forza Motorsport 6 ise en az elli kez gördüğümüz sırayla yarışları kazan, başarılı ol, yeni araçları aç ve onlarla bir sonraki yarışı kazan mantığını uyguluyor. İşçiliğiniz ne kadar harika olursa olsun, eğer uzun soluklu bir seri yapıyorsanız kendinizi geliştirmek zorundasınız demektir. FIFA, PES, NBA 2K boşuna mı sürekli olarak sunum ve yapısal anlamda yenilikler kovalıyor, tutmuş olan bölümlerini güncelliyor? İşte yarış oyunlarının tıkandığı yer tam da burası. Aslında yeni şeyler yapmak istiyorlar ancak içeriğin kendisi buna izin vermiyor.