Yapımcılar bakmış ki yarışın kendisinde bir yeniliğe gidilemiyor, “içerikte bir şeyler oluşturmaya çalışalım bari” demiş. Bunun için de modları yaratmışlar. Modlar, üç farklı kategoriye ayrılmış yarış etkenleri olarak değerlendirilebilir. Durumu daha zorlayıcı hale getirmek isteyen oyuncular, “Dare” modlarını kullanabilir. Bu modlar sizi yarışta zor duruma sokarak kazanma şansınızı azaltıyor. Yarışa en arkada başlamak veya aracın gücünü yüzde 8 düşürmek gibi etkileri var. Bu modları kullanırsanız hem yarışlar daha keyifli hale geliyor, hem de yarış sonunda daha büyük ödüller kazanıyorsunuz. Tam tersi olarak aracınıza pozitif katkı sağlayan modlar da bulunuyor.
Ödüller demişken, Motorsport 6 burada da Horizon 2’den ilham alıyor. Her seviye atladığınızda bir çark çevirerek rastgele ödüllerin sahibi oluyorsunuz. Bol bol para, araç ve mod bu şekilde kazanılabiliyor. Yapımcı Turn 10 Studios’un iyi niyetini anlıyor ve yenilik gayretini görmezden gelmiyoruz. Ancak ne çark çevirmek, ne de modlarla yarışlara müdahale etmek Forza Motorsport 6’yı yarış simülasyonlarında yeni bir nefes olarak nitelendirmemize yeterli oluyor.
SİMÜLASYON İŞİNİ ASKIYA MI ALSAK ACABA?
Simülasyon türünün kemikleşmiş bir oyuncu kitlesi vardır ve bu kitle biz ne dersek diyelim bu oyunları satın alacaktır. Forza Motorsport 6 da oynamaya değmeyecek bir oyun değil zaten. Sadece bu içerik artık bizlere yetersiz ve sıkıcı geliyor. İçimizden bir ses, simülasyon türü yarışların daha uzun süre bu sıkıntıyı yaşayacağını söylüyor. Heyecan ve adrenalin isteyenler, arcade türüne odaklanarak çok daha mutlu olabilir.