Yeni yapay zekâ teknolojileri, fotoğraf üzerinde oynamayı inanılmaz gelişmiş ve kolay hale getirdi. Bunun üstüne süreci algılayanlar da çıktı.
Kişiler özellikle fotoğraf özelinde sahte ile gerçeği nasıl ayırt edecek? Bu soru uzun yıllardır sık sık soruluyor, bu konuda çok sayıda sistem geliştiriliyor. Bu noktada adım atan ve geçtiğimiz yıl yeni bir yapay zekâ sistemi geliştiren Adobe, bu sistemin “üzerinde oynama yapılmış” yani montajlanmış (Halk arasında Photoshop yapılmış) fotoğrafları rahatlıkla belirleyebildiğini söylemişti. Yapay zekanın mümkün kıldığı değişiklikleri yine yapay zekâ kullanarak tespit eden firma, bu sistemin kararlılık seviyesinden oldukça umutluydu. Daha önce de üzerinde oynanmış fotoğrafları belirleyebilen bir sistem ile gündeme gelen şirket, süreçte özel eğitilmiş bir makine öğrenme altyapısı ile “otomatik” olarak çalışan bir sistem kuruyor ve bu temelde UC Berkeley’den de yardım alıyordu. Burada özellikle Photoshop Liquify aracılığıyla yapılmış değişiklilere odaklanan Adobe, süreçte yüzde 99 doğruluk ile çalışan bir algoritma geliştirmeyi başardıklarını söylemişti.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Bu sistem bugün bir kez daha gündeme geldi çünkü yeme bozuklukları yaşayan insanlar için dijital bir hizmet olarak geçen Within Health, ünlü oyuncular Jennifer Aniston ve Angelina Jolie‘nin dergi fotoğrafları üzerinde “FAL Detector” olarak geçen yukarıda bahsettiğimiz Adobe imzalı yapay zekâ destekli aracı kullandı. Sonuç ise tahmin edebileceğiniz üzere sürpriz olmadı. İncelenen fotoğrafların büyük bölümü üzerinde düzenleme yapıldığı tespit edildi. Within Health, ünlü isimlerin yüzlerinin düzenli olarak gerçeklik çarpıtılacak şekilde düzenlendiğini ve medyada güzelliğin giderek gerçekçi olmayan temsillere yöneldiğini bir kez daha gözler önüne serdi.
∗Fotoğraflardaki kırmızı kısımlar oynamanın en çok olduğu bölgeyi gösteriyor.
Within Health, FAL Detector’ı kullanarak Aniston’ın yüzünün yakından çekildiği 20 dergi kapağını inceledi. FAL Detector, görüntülerin yüzde 50’sinde otomatik olarak yüz algılama yetenekli “Face-Aware Liquify” Photoshop aracının kullanıldığını tespit etti. Within Health’e göre Aniston’ın yüzünün en sık düzenlenen kısımları çenesi ve alt dudağıydı. Within Health ayrıca Jolie’nin yer aldığı 20 dergi kapağını da inceledi ve ünlü oyuncunun fotoğraflarının yüzde 50’sinde yine otomatik olarak yüz algılama yetenekli “Face-Aware Liquify” aracının kullanıldığını keşfetti. Jolie’nin yüzünün en sık düzenlenen kısımları ise çenesi, alt dudağı ve ağzının köşeleri oldu. Within Health, geliştirilen yapay zekâ aracını “medya ve pazarlama dünyasında gerçekçilikten uzaklaşan güzellik tasvirlerine karşı mücadelede çok ihtiyaç duyulan bir sistem” olarak görüyor.
Bu yapay zekâ çalışması yanında bu da ilginizi çekebilir: İddialı AR gözlük Xiaomi Wireless AR Glass Discovery Edition tanıtıldı