Fransa, geçtiğimiz yıl devreye aldığı teşvik programında sınırları yükselterek elektrikli bisiklet tercihini ön plana çıkartmak istiyor.
Otomotiv dünyasındaki elektrik dönüşümünün temelinde, iklim değişikliği ve hava kirliliği gibi çevre problemlerini etkilerini mümkün olduğunda en aza indirme amacının yattığını hepimiz biliyoruz. Üreticilerin modellerindeki bu değişimi, fabrikalarında kullandıkları enerji kaynaklarını sürdürülebilir çerçevede yeniden şekillendirme çalışmalarıyla destekleniyor. Sürecin politik tarafında da son birkaç yılda önemli kararlar dikkat çekti. Avrupa’da emisyonsuz hava sahası niteliğinde belirlenen bölgelere hiçbir içten yanmalı otomobilin giremediği dinamikler karşımıza çıkıyor. İklim değişikliği ile savaşta özellikle şehir içi ulaşım odağında bisikletin önemi de belkide hiç olmadığı kadar yüksek görülüyor. Geçtiğimiz yıl bisikletli ulaşımı artırma konusunda teşvik çalışmalarını devreye alan Fransa Hükümeti, attığı yeni adım ile bunu bir adım daha yukarıya taşıyor. Bu kapsamda düşük emisyon sahası olarak belirlenmiş bölgelerde ikamet eden düşük gelirli vatandaşlara, eski tip araçlarını elektrikli bisikletle değiştirmesi durumunda 4.000 euroya kadar esneyen bir destek sağlanacak.
Bireysel gelir seviyesine göre değişiklik gösteren teşvik sürecinin elektrik desteği bulunmayan geleneksel bisikletleri de kapsıyor olması da önemli detaylar arasında. Fransa Devlet Başkanı Emmanuel Macron, ülkedeki bisiklet kullanımını daha yukarı çekme konusunda oldukça kararlı. Başkent Paris’in bisiklet şehrine dönüştürebilmesi adına 250 milyon euroluk bir bütçe ayrılması son yıllarda bu alandaki en dikkat çekici gelişmelerden birisi oldu. Bu teşvik modelinin bir benzerinin uygulandığı Litvanya’da, eski otomobilleri yerine elektrikli bisiklet, moped veya scooter gibi alternatif araçlara yönelenlere 1.000 euroluk destek uygulanıyor. Vatandaşlar talep etmeleri halinde, hak ettikleri teşvik miktarını toplu taşıma kartlarına bakiye olarak da yüklettirebiliyor.