Amerika’da düzenlenen Monterey Car Week etkinliğinde sahne alan Jaguar E-Type Zero, bunu seri üretime geçiş haberiyle kutladı.
Emisyon kriterlerinin her geçen yıl biraz daha daraldığı ve pek çok ülkede içten yanmalı motorlarla ilgili yasakların gündeme gelmesiyle endüstriyel değişimin hız kazandığını net bir şekilde gördük. Elektrikli model sayısının hızlar artması ve markaların yatırımlarını bu bölgeye kaydırmasıyla başlayan süreçte hızlı şarj ağı gibi önemli bir sorun da yapılan birlik anlaşmalarıyla inşa sürecine girdi. Gelecek için planlanan modellerin baz alındığı bu yapının bir diğer yüzündeyse klasik otomobiller için atlanmaması gereken durumlar var. İçten yanmalı herhangi bir otomobilin ileride şehirlerde dolaşma yasakları konuşulurken bu eşsiz parçaların geleceği de ayrı noktada değerlendiriliyor.
Kimilerine göre bu sınıfta yer alan otomobilleri haftanın belirli günlerinde sokaklara çıkma iznine sahip olacak. Kimilerine göreyse elektrik dönüşümünün en büyük faydalarından birisi klasiklere yarayacak. İkinci şıkkı haklı çıkartan önemli hamlelerden birisini geçtiğimiz yıl itibarıyla Jaguar kaynaklı olarak gördük. Tarihinin en önemli modellerinden olan E-Type‘ı, elektrikli olarak “Zero” isimli konsept bir proje üzerinden karşımıza çıkartan İngiliz üreticinin bu girişimi , aracın kraliyet düğününde kullanılmasıyla meyve verdi. Geri dönüş anlamında da hatırı sayılır oranda başarı yakalayan Jaguar E-Type Zero, Amerika’da düzenlenen Monterey Car Week 2018‘in de konuğu oldu. Organizasyonda aracı meraklılarıyla buluşturan Jaguar, bununla birlikte bekleyenleri fazlasıyla mutlu edecek kararını da duyurdu. Bu karar doğrultusunda, eğer herhangi bir problem olmazsa elektrikli E-Type projesi seri üretim olarak satışa sunulacak.
Jaguar-Land Rover ikilisinin “Classic” departmanı tarafından hayata geçirilecek olan E-Type Zero modellerinin ilk teslimatları için 2020 yılı işaret edilmiş durumda. Siparişlerin alınmasıyla birlikte harekete geçecek olan şirket şimdilik son teknik değerleri ise açıklamış değil. Araçla ilgili elimizdeyse geçtiğimiz yıldan kalan bilgiler mevcut. 1968 model yıllı Roadster üzerine gerçekleştirilen konseptte 225 beygir güç üreten elektrik motoruna yer veren Jag, menzil kısmındaysa 270 kilometre vadetmişti. Güç kaynağına göre değişmekle birlikte 6 ile 7 saat aralığında şarj edilebildiği açıklanan bu bataryalarla birlikte E-type Zero’nun 0’dan 100’e hızlanma değeri 5,5 saniye olarak akıllardaki yerini koruyor. Önümüzdeki günlerde fiyat ve seri üretim bandındaki teknik verilerinin de netlik kazanmasını beklediğimiz projenin ne denli ilgiye maruz kalacağını hep birlikte göreceğiz.