Mokka karşımıza 1.220 kilogramlık toplam ağırlığı sahip bir model olarak çıktıyor. Bu rakam sınıfındaki rakiplerinin tam ortasında yer alırken, binek segmentte C HB’lere paralellik gösteriyor. Bu rakamlar üzerinden Mokka’nın gerek performans gerekse tüketim değerlerinin kuzeni Peugeot 308 ile benzer oranda olabileceği beklentisiyle yola çıktık. Nitekim sürüşümüzün sonunda bu beklentilerimizin genel bazda doğru olduğunu da gördük. Ara hızlanmalar konusunda EAT8 şanzımanın da başarılı karakteriyle güzel cevaplar veren araçta, 9 saniyenin biraz daha üzerinde 0-100 değerini yakalamak mümkün. İvmelenme konusunda beklentileri karşılayan Mokka’da 100 km/s üzerinde de performanslı sürüşe iştahlı bir motor sizi bekliyor olacak. 200 km/s maksimum sürat değeriyle Almanya’daki fabrikasından çıkan aracın 140-150 km/s aralığındaki seyir performansı da gayet yeterli. Sıcak yaz günlerinin etkisiyle birlikte klimanın da çoğunlukla açık olduğu sürüşümüzde, Mokka’nın yokuş performansını da tatminkar bulduğumuzu söyleyebiliriz.
Klimayla birlikte işin biraz da tüketim kısmını konuşmak gerekiyor. Pek çoğunuzun bildiğini gibi turbo beslemeli benzinli motorlar, tüketim konusunda esnek karakter göstermeye fazlasıyla yatkın. Opel, 130 beygir güç ve 230 Nm tork üreten 1,2 litrelik üç silindirli motorla birlikte aracının 4,9 litrelik karma tüketim verisi olduğunu söylüyor. Bu değeri fazlasıyla iddialı olmakla birlikte gerçek dünya koşullarında görmek neredeyse imkansız.
Klimanın açık ve yoğun bir trafiğin içerisinde bulunduğu kombinasyonda Mokka’nın şehir içi tüketimi 7 ile 7,5 litre dolaylarında geziyor. Bu kombinasyon yine bol yokuşlu rotalar için de geçerli. Sürüşü otoban odağında lineer dinamikler üzerine kurduğumuzda ise çok daha iktisadi bir kullanımı yakalamak mümkün. Burada 100 kilometrede 1,5 litreyi aşan pozitif farkların oluşabileceğini hissettik. 400 kilometreyi aşan tüm test rotamızın sonunda ise ekran bize 6,7 litrelik karma tüketim değerini gösterdi ki bu da böyle bir model için kabul edilebilir.