Geleceğin mağazalarında aynalar yerine ekranlar kullanılacak

05 Nisan 2012 14:24


Cisco’nun perakende sektörü ile yaptığı ilgili tüketici araştırmasının sonuçlarına göre gelecekte soyunma kabinleri yerini dijital ekranlara bırakacak. Soyunma kabinlerini tarihe gömecek yeni dijital deneyimle; müşteriler boy aynası benzeri bir ekran karşısında üzerlerindeki kıyafetleri çıkarmadan mağazada olan kıyafetleri rahatlıkla deneyebilecek.

Müşterilerin daha fazla kıyafet denemesinin, mağazalardaki satış oranlarını artmasını ve özellikle satın alma kararlarını etkilemesi bekleniyor. Araştırmaya katılan yüzde 74’lük kesimin mağazada alışveriş yapmadan önce çevrim içi araştırma yaparak karar aldığı belirtiliyor. Ayrıca müşterilere, mağazalarda görmek isteyecekleri teknoloji tabanlı uygulamalar da soruluyor. Bu çapraz teknolojileri kapsayan deneyimlere “mashops” ismi veriliyor. Bu ismin verilmesinin nedeni, bu deneyimde yeni bir alışveriş alışkanlığı yaratarak sanal ve fiziksel dünyaları aynı potada eritmek.

VİDEO

Paylaş