Dünya devi firmalar gelecek adımlarına devam ediyor. Bu sefer gündemde Nike yer alıyor ve firma bir sanal spor ayakkabı şirketi satın almış durumda.
Spor giyim ve ayakkabı pazarının en büyük isimlerinden Nike, artık RTFKT’nın sahibi konumunda yer alıyor. Açıklamaya göre okunuşu “artifact” olan RTFKT, metaverse dünyası için sanal spor ayakkabılar üretiyor ve aynı zamanda özel NFT’ler yapıyor.
Geçtiğimiz aylarda sanal ürünler satmak için bir marka başvurusunda da bulunan Nike, bu konuya gerçekten büyük önem verdiklerini aktarıyor. Dijital alandaki gücünü ve etkisini artırmak isteyen firma, sanal gerçeklik / artırılmış gerçeklik ve metaverse gibi sanal dünyalar için de ürün satmak adına ciddi çalışmalar içerisinde bulunuyor.
Peki bu tarz sanal ürünlere, sanal spor ayakkabılara ilgi duyanlar var mı? Bunun cevabı şimdiden büyük bir evet. Söylendiği kadarıyla 2020 başında kurulan RTFKT, 2021 başında 18 yaşındaki sanatçı Fewocious ile ortaklığa gitmiş ve 3 bin dolar, 5 bin dolar ve 10 bin dolarlık üç farklı NFT spor ayakkabı satışa sunmuş. Bu ayakkabılardan sadece 7 dakika içerisinde 600’den fazla satış yapılmış ve tam 3,1 milyon dolar kadar gelir elde edilmiş.
Kısaca üzerinden geçersek NFT ya da açılımıyla “non-fungible tokens / eşsiz token”, Binance Academy tarafından tam olarak şu şekilde tanımlanıyor: “Eşsiz token (NFT) blockchain üzerinde benzersiz bir varlığı temsil eden kriptografik bir token türüdür.
NFT’ler dijital varlıklar ya da gerçek dünya varlıklarının tokenlaştırılmış versiyonları olabilir. NFT’ler birbirlerinin yerine geçemediği için dijital dünya dahilinde orijinallik ve mülkiyet ispatı olarak kullanılabilir.”
NFT ile kişiler şarkıların, fotoğrafların, tasarım çalışmalarının ve hatta GIF gibi animasyonların dahi dijital sahipliğini alabiliyor ya da satabiliyor.
Bu sistemde sanatçılar eserlerinin bir sonraki satışları üzerinden de gelir elde edebiliyor ve bu gerçekten çok güzel görünüyor. Yani eser sahibi eserinin satıyor ancak sahipliğini koruyor.