Gelecek için şimdi; SEAT üretim bandında umut vadeden tasarruf
SEAT, son yıllarda İspanya’da bulunan üretim merkezlerinde hayata geçirdiği projeler ile su tüketiminde önemli bir tasarruf elde ediyor.
Yeni jenerasyon yatırımlar gereği tesisleri üzerinde de önemli değişimler yapan otomobil üreticileri, geleceği düşünen projeleri de es geçmiyor. Robotikleşme konusunda ilerleyen süreç içerisinde önemli politikala yürüten SEAT, Barselona’daki tesisinde çok ciddi su tasarrufu elde edildiğini duyurdu. Martorell fabrikasının 2018 yılı su tüketimini 470 olimpik yüzme havuzuna eşdeğer olan yaklaşık 1 milyon 170 bin metreküp olarak belirten kaynaklar, çevre programları sayesinde son 8 yılda azaldığını vurguluyor. Otomobil başına 2010 yılında 3,54 metreküp olan tüketimin, geçen yıl 2,46 metreküpe düşmesi üzerine net bir iyileşme sağlandığını bununla birlikte yaklaşık yüzde 31 oranında daha az tüketim yapıldığını görüyoruz.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
SEAT cephesinin yeni hedefleri
Konuyla ilgili yapılan açıklamalarda boya atölyesinin en fazla su tüketen tesis olduğu dikkat çekiyor. Ana gövde yüzey işlemleri, boya öncesi su yıkama kabinleri ve araçlarda son boya uygulamaları büyük miktarda su gerektiren alanlar arasında. Ancak SEAT’a göre bu tam alan aynı zamanda tasarrufun en çok olabileceği alanlardan biri. Markanın Fabrika Mühendis Müdürü Dr. Joan Carles Casas bu durumu; “Boyayı sudan ayırmak için gerekli kimyasal ürünleri ekliyoruz ve temizledikten sonra tamamen kapalı bir devre halinde işleme geri dönüyor” ifadeleriyle açıklıyor.
Yüksek düzeyde tüketime neden olan bir diğer alan, altı dakikalık bir çalışmada metrekareye 150 litre su boşaltarak araçların su geçirmezliğini kontrol etmek için kullanılan yağmur testi. Bu işlemde kapalı bir devre kullanıldığını belirten Casas; “Bir arıtma devresinde kullanılan tüm suyu toplayıp taşıyoruz ve daha sonra tekrar kullanım sürecine döndürüyoruz” şeklinde açıklıyor. Su döngüsü üzerindeki etkiyi büyük ölçüde azaltmak için, tüketilen su miktarını azaltmak, tek bir işlemde kullanılan suyu geri dönüştürmek ve yeniden kullanmak ve optimum koşullarda ekosisteme geri döndürmek için yeni, daha verimli süreçler gerekiyor.” diyerek nihai amacın tüketimi 2025 yılına kadar yüzde 38 azaltmak olduğunu vurguluyor.
İlginizi çekebilir
SEAT otomobil koltuklarının dayanıklılık testi