General Motors da dahil oldu; Hyundai Kona Electric ile gündeme gelen “yangın riski” genişliyor
Geride bıraktığımız ekim ayı içerisinde ortaya çıkan Hyundai Kona Electric geri çağırması, batarya kaynağı üzerinden GM’e sıçradı.
Geçtiğimiz günlerde makyajlı versiyonuyla 2021 model yılına taşınarak gündeme gelen Hyundai Kona Electric, makyaj önceki versiyonunun yangın riskiyle de radarımıza takılmıştı. Güney Kore merkezli olarak ortaya çıkan detaylarda, araçta konumlandırılan hatalı pil hücresi üretimine bağlı olarak ortaya çıkabilecek kısa devre nedeniyle geri çağırmaya karar verildiğine şahit olduk. 2017 yılından başlayıp 2020 yılına kadar üretilen Kona Electric’in etkileneceği bu geri çağırma, tedarikçi kaynaklı olarak şimdi de General Motors’a sıçramış durumda. Son gelişmeler ışığında GM’in yaklaşık 70 bin adedi bulacak elektrikli aracını benzer yangı riskinden geri çağıracağını görüyoruz.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Hyundai Kona Electric sonrası General Motors süreci de hareketlilik kazandı
LG Chem tarafından tedarik edilen bataryalarda yaşanan problemlerden ötürü ortaya çıkan olayların bir kısmı mahkemeye taşınmış durumda. Reuters kaynaklı olarak servis edilen detaylarda, davacıları temsil eden avukatlardan birisi, başlangıçta davacı başına yaklaşık 7 bin dolar talep edildiğini ancak dava ilerledikçe bunun artabileceğine işaret ediyor. Davacı tarafı ayrıca, Hyundai’nin geri çağrılan araçlarda yazılım güncellemesi yerine tüm pil takımını değiştirmesini istiyor. Kaynaklarda Hyundai’nin; Güney Kore, Kanada ve Avrupa gibi farklı bölgelerde yaşanan yangın olaylarından sonra dünya çapında 74.000’den fazla Kona’yı geri çağırdığına değiniliyor. General Motors cephesi ise, bildirilen beş farklı yangın ve yaralanma olaylarının ardından LG Chem pilleri içeren 68.677 EV’yi geri çağırdı.