iPad ve iPhone’a bağımlı iş modeli nedeniyle eleştiri ve uyarılara maruz kalan Apple, tablet pazarındaki gerilemeyi geçen kış birinci elden hissetmişti. Ancak veri ve iş analiz kuruluşu IDC‘ye göre diğer firmalar da Apple’ın tablet pazarındaki kaderini paylaşıyor.
IDC’nin hesaplamalarına göre tablet sevkiyatı geçen yılın ilk çeyreğine göre bu yıl ilk çeyrekte sadece yüzde 3,9 büyüme gösterdi. Bu büyüme, önceki yıllarda görülen baş döndürücü büyüme hızıyla büyük bir zıtlık gösteriyor. Sevkiyatı neredeyse yüzde 50 düşüş gösteren Amazon, belki de en sert darbeyi yiyen firma.
Peki pazardaki bu ani gerilemenin nedeni ne? Araştırmacılara bakılırsa düşen talebin en büyük sebebi sahip olduğu cihazdan memnun olan tüketiciler. Elinde kaliteli bir tablet veya dev ekranlı akıllı telefon bulunan tüketiciler tablet pazarıyla ilişiğini kesmiş durumda.
Ancak bu düşüşten etkilenmeyen şanslı firmalar da yok değil. Sevkiyatı yüzde 30 civarında büyüyen Samsung‘un tablet ve akıllı telefonları paket halinde pazarlama yönündeki stratejisi başarılı olmuş. Lenovo‘nun da sevkiyatında bir gerileme görülmüyor. Pazara Apple ve Samsung’un çok sonrasında giren Lenovo, Yoga Tablet gibi popüler ürünlerle ciddi bir çıkış yakalamış durumda.
Sevkiyat rakamları satış rakamlarını göstermediği için tablonun tamamını temsil etmiyor. Yine de tüketicilerin gerçekten de tabletlere para bayılmaya niyeti yoksa tablet üreticilerini kıran kırana rekabete girecekleri bir dönem bekliyor demektir.