ÖNCE GÜZELLİKLER
Eğer sizler için de bir sakıncası yoksa, bu incelemede bir değişiklik yapmak ve her şeyden önce oyunun grafiksel özelliklerinden dem vurmak istiyoruz. Ghost Recon: Wildlands, inanılmaz güzel görünen bir oyun. Yeterli performansı elde edebileceğiniz bir donanıma sahipseniz, sahip olacağınız sonuçlar parmaklarınızı yedirtecek cinsten. Son derece detaylı bir şekilde hazırlanmış olan grafik ayarları menüsünde değiştirdiğiniz her bir seçeneğin oyun dünyası üzerinde nasıl bir etkiye neden olacağını da görebiliyorsunuz üstelik. Wildlands ile ilgili iki şeyi al ve duvarına as deseler, bunlar kesinlikle manzaralar ve ışıklandırmalar olurdu. Öyle ki oyunun ortasında durup, kendinizi istemsizce Bolivya uçak biletlerinin fiyatlarını araştırırken bulursanız hiç şaşırmayın (ki Bolivya’nın ülkemizi kötü gösteriyor diyerek oyuna savaş açmış olması da bu noktada tatlı bir ironi olarak kayıtlara geçiyor elbette).
Peki neden diğer incelemelerin aksine burada grafiklerden bahsederek konuya girizgah yaptık? Çünkü oyunla ilgili güzel konuşabileceğimiz tek unsur buydu da ondan. Sinir katsayımız yükselmesin, dilaltı haplarımız bir anda tükenmesin diye önce biraz sevimlilik yapalım istedik. Ancak olduğu ve olacağı bu kadar işte. Biz ne kadar kaçmak istesek de, zurnanın zırt dediği yere gelmiş bulunuyoruz. Wildlands tepesine “Tom Clancy” logosunu çakarak (ki bunun da ekmeğini yemeyi bıraksalar hiç fena olmayacak artık) ve janrasına da “Taktiksel shooter oyunu” diyerek bazı mesajlar vermeye çalışıyor. Diyor ki bu oyun diğer shooter türevlerine benzemez, burada hedeflerine ulaşmak için taktikler geliştirmen lazım. Hangi taktik o acaba ya? Dağ tepe aştık, dere tepe gezdik bir türlü denk gelemedik çünkü biz, artık nasıl güzel sakladılarsa… Hayır çünkü artık her yıl 75 farklı oyunda kullanılan drone uçurup, düşman işaretleyebiliyor olmayı taktik olarak değerlendirmiş olmazlar öyle değil mi?
NE KADAR DA TAKTİKSEL BİR OYUN
Bakın bir oyunun taktiksel olabilmesi için, ilk olarak bünyesinde taktik geliştirmeyi gerektiren durumlar barındırması gerekir. Oyunların taktikselliği oyuncuya “Şimdi acaba nasıl bir yol izlesem?” sorusunu sordurtabildiği kadardır. O yollar için sunulan
seçeneklerin çeşitliliği hep bundan sonra gelen detaylar. Ghost Recon: Wildlands daha en tepede çuvallıyorken nasıl oluyor da kendine taktiksel damgasını vurmaktan çekinmiyor biz akıl sır erdiremedik.
Patates çuvalından hallice bir yapay zekaya sahip düşmanlar için mi taktik geliştirme ihtiyacı hissedeceğiz, yoksa yirminci kez tekrar ettiğimiz bir görev tipini uyguladığımız için mi? 2 metre ötesindeki arkadaşının kafasını patlattığımızda umarsızca manzarayı izlemeye devam eden adam için ben ne diye taktik geliştireyim yahu, geçiniz lütfen.