Analiz şirketi IDC, dünya genelinde satılan giyilebilir cihaz sevkiyatıyla ilgili bilgiler paylaştı. IDC, giyilebilir cihaz satışlarının bu yılın ilk çeyreğinde yüzde 29,7’lik artışla 72,6 milyon adede yükseldiğini belirtti. Bu konuda kablosuz kulaklık satışlarının büyük bir etkisi olduğu belirtiliyor.
Kategoride kulaklıklar, akıllı saatler ve bileklikler bulunuyor. Bileklik ve kablosuz kulaklıkların satışlarında yüzde 16,2’lik bir artışın, akıllı saatlerde ise bir düşüşün yaşandığı görülüyor. Kulaklıkların tüm satışların yüzde 54,9’luk kısmını oluşturduğunu söyleyen IDC, kulaklıkların bu konuda lider olduğunu söylüyor. Kullanıcıların özellikle aktif gürültü engellemeli kulaklıkları tercih ettiklerini söyleyen IDC, akıllı saat satışındaki düşüşü koronavirüsle bağlantılı olabileceğini ifade ediliyor. Önümüzdeki dönemde insanların daha fazla dışarıya çıkmasıyla birlikte akıllı saat satışlarında da artış yaşabilir. Pek tabii akıllı saat satışının artmasında saat modellerine gelecek özelliklerin de etkisi büyük. Huawei ve Garmin gibi şirketler akıllı saat satışlarında büyüme göstermiş durumda.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Kablosuz kulaklık cihazlarını da kapsayan giyilebilir pazarda son durum ne?
Apple, yılın ilk çeyreğinde 21.2 milyon giyilebilir ürün sevkiyatı gerçekleştirdi. Geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre şirket yüzde 60 civarında büyüme kaydetti. Apple Watch Serisi satışlarında da aynı döneme göre yüzde 2,2 oranında bir düşüş yaşandı. Listenin ikinci sırasında karşımıza çıkan Xiaomi ise yıllık bazda yüzde 56.4 oranında bir artışla 10.1 milyon giyilebilir ürün sevkiyatı gerçekleştirdi. Listenin üçüncü sırasında ise Samsung yer alıyor.