Huawei giyilebilir cihaz pazarında önemli bir başarıya imza attı. Şirket yıllık yüzde 50,7 büyümeyle giyilebilir cihaz pazarının zirvesine geldi.
Şirket, Huawei Sağlık Laboratuvarı’nın açılmasıyla Ar-Ge geliştirmeye daha fazla yatırım yapıyor. Şirket, yalnızca 2019 yılında gelirinin yüzde 15,3’ünü (131,7 milyar CNY’yi) Ar-Ge’ye ayırdı ve son 10 yılda 600 milyar CNY’nin üzerinde yatırım yaptı. Huawei, aynı zamanda 96.000’den fazla çalışanı, 14 araştırma merkezi ve Ar-Ge’ye odaklanmış dünya çapında 36 ortak inovasyon merkezine sahip.
IDC’nin Worldwide Quarterly Wearable Device Tracker raporuna göre, şu anda küresel olarak 3. sırada yer alan şirket, dinamik olarak en çok gelişen pazar oyuncusu durumuna geldi. Şirket, müşterilere 43,5 milyon giyilebilir cihaz kazandırarak satış büyümesine yüzde 50,7 artışla sektöre liderlik etti. Türkiye’nin de dahil olduğu Orta ve Doğu Avrupa ile İskandinav ülkeleri bölgesinde şirket, fitness bantları ve akıllı saatler ürün gamlarında yüzde 22 pazar payı oluşturdu ve 1 numaraya yerleşti.
Deneysel alanda Huawei’nin tüm akıllı giyilebilir ürünlerin güvenilirliği test ediliyor. Sağlık laboratuvarında yeni fikirlerin ve giyilebilir cihazlarla ilgili çalışmaların sürdürüleceği belirtiliyor. Donanım güvenilirliği testi alanları, şirketin akıllı giyilebilir ürünlerinin 25 tür dayanıklılık testiyle değerlendirildiği özel bir laboratuvar. Zorlu test programından sağ kalan ürünlerin piyasaya sürüleceği ifade ediliyor.