OLİMPOS’A TIRMANMADAN ÖNCE ÖFKESİNİN ÖNÜNDE TANRILARIN DAHİ DURAMADIĞI KRATOS, GERİ DÖNDÜ. ASCENSION, BİZİ HİKAYENİN EN BAŞINA GÖTÜREREK KRATOS'UN NASIL TANRILARIN ETKİSİ ALTINA GİRDİĞİNİ VE İNTİKAM HİSLERİYLE DOLDUĞUNU ANLATIYOR. BELKİ DE BU AMANSIZ ANTİ-KAHRAMANIN EN İNSAN OLDUĞU ZAMANLARA ŞAHİTLİK EDECEĞİZ Kelimelerle anlatılmayacak bir başka seri daha. God of War, serisini bilenler bilir. Kratos adlı eski bir Sparta generalinin, Olimpos tanrılarına açtığı savaşı ve sonunda tüm engellere rağmen galip gelmesini anlatır. Ama Kratos kesinlikle bir kahraman değildir. Aksine tüm iyi yanlarını bir kenara bırakmış ve hedefine ulaşmak, intikamını almak için elinden geleni ardına koymayan bir anti-kahramandır. Eh, yanlışlıkla da olsa kendi ailesini kesmiş bir adamın artık yüreğinde kalan iyilik kalıntılarıyla neler yapacağını kestiremeyiz. Bildiğiniz gibi aslen bir üçleme olan God of War serisinin üçüncü oyununun sonunda Zeus’u alaşağı etmiş ve bir güzel benzetmiştik. Olimpos Tanrıları’nın tümünü Hades’in derinliklerine gömen Kratos’un hikayesinin en başına gitme zamanı geldi. Bir zamanlar Kratos da bir ölümlü ve bir askerdi. Maalesef ölüme yenik düşmemek için Ares’e yalvardı ve savaşı kazanmayı, düşmanlarını yenmeyi diledi. Bunun sonucu olarak Ares’ten aldığı güç onu öylesine kör etmişti ki kendi eşini ve çocuğunu kestiğinin farkına bile varmadı. Ancak tüm bunların zaten tanrıların oyunu olduğu ortaya çıkınca Kratos da tanrıları teker teker öldürmüştü. Ascension, Kratos’un ailesini öldürmesinden birkaç sene sonra başlıyor. ÖNCÜ SARSINTILAR Ne yalan söyleyelim, Ascension ilk duyurulduğunda biraz olsun şüpheyle yaklaşmıştık. Sonuçta oyunu yaratan David Jaffe serinin başından ayrılmış, üçleme sona ermiş, hatta Kratos’un intikam hikayesinde kesecek tanrı kalmamıştı. Bir de üzerine God of War gibi bir oyunun üzerinde son derece anlamsız durabilecek multiplayer modları açıklanınca, oldukça hayal kırıklığına uğramıştık. Belki, bir yapımı görmeden ön yargılı yaklaşmak doğru değildi ancak konu çok sevdiğiniz bir oyun ve karakter olunca, daha bir korumacı oluyorsunuz. Ascension’ı PS3 konsolumuza sürdükten sonra bu fikirlerimizin dağılması takriben 10 dakika sürdü. Evet, Kratos daha bir sessiz sakin ama daha ilk bölümün tasarımından Sony Santa Monica stüdyosunun ne kadar özenli bir çalışma ortaya koyduğunu anlıyorsunuz. Bildiğiniz gibi serinin alametifarikalarından biri size kendinizi küçücük hissettirmesidir. Yunan mitolojisinin epik varlıklarının sahnede olduğu bir anlatı içinde salt bir ölümlü bedeninin küçüklüğü olabilecek en iyi şekilde yansıtılıyordu. Burada da aynı tasarım güzelliklerine şahit oluyorsunuz; hem de daha ilk bölümden… Yine -eğer serinin önceki oyunlarını oynadıysanız- bilirsiniz, oyun sadece kes-ilerle mantığıyla akmaz; arada bir saksıyı çalıştırmanız ve sürekli olarak reflekslerinizi uyanık tutmanız gerekir. Ascension, sevdiğimiz tüm tatları bir araya getirmeyi başarmış ve eski oyunlardaki gibi sizi sürekli olarak şaşırtmayı başarıyor. Örneğin, üzerinde durduğunuz şeyin bir anda canlı olduğunu fark edebiliyor ya da en beklemediğiniz anda kocaman bir düşmanla karşı karşıya kalabiliyorsunuz. Kısacası oyun bildiğimiz formülleri uygulasa da halen sizi şaşırtmayı başarıyor. Kratos yine Blades of Chaos’u kullanıyor. Bileğine zincirlenmiş olan bu silahlar, kısa bir süre sonra Ares’in Ateşi adlı güce kavuşuyor ve kalabalık düşmanlara karşı ekstra bir saldırı seçeneğiniz oluyor. Silahlarınızı tanıyor olsanız da kimi güçlerle yeni tanışıyorsunuz. Örneğin, büyü güçleriniz için sağ aşağıda bir bar bulunuyor. Ares’in Ateşi’ni aldıktan sonra belli sayıda komboya ulaşınca bar doluyor ve gücü aktif edebiliyorsunuz. Aktif olan güçle birlikte komboya girişince yakaladığınız ilk düşmanı patlamaya hazır bir bomba haline getiriyorsunuz. Özellikle kalabalık düşman grubunun içinde patlamaya hazır birini bırakınca tüm grubu dağıtabiliyorsunuz. Yine aynı gücü R2 tuşuyla aktif ettiğinizde etrafınızda hangi düşman varsa altlarındaki zemini sarsarak onları etkisiz hale getirebiliyorsunuz. Kısacası Kratos belki sonradan olacağı kadar öfkesi tırmanmış değil ancak güçleri onu sıradan bir insan olmaktan çıkarıyor ve onunla savaşmak halen çok çok keyifli. God of War: Ascension ► GİRİŞ ► YENİ SİLAHLAR ► DETAYLAR ► PUANLAMA YENİ SİLAHLAR Oynanıştaki yenilikler sadece güçlerle sınırlı değil. Etraftaki bazı silahları da kullanma şansınız var. Mesela, etrafta gezinirken yere saplanmış gürz, balta, kılıç ya da mızrak gibi silahları alıp alternatif olarak bu silahları kullanabiliyorsunuz. Fakat bu silahlar normal silahlarınızdan daha yüksek hasara sahip ve kullanımları sınırlı. Hatta her bir silahın kendine özel bir gücü var ve bunları savaşırken kullanabiliyorsunuz. Geliştiriciler savaşta mümkün olan esnekliği sağlamaya gayret etmiş. God of War’un savaş mekanikleri ciddi anlamda yeteneğe değer veriyor ve oynadıkça çok daha iyi bir hale geliyorsunuz. Büyü ve yakın savaş mekanikleri gayet iyi bir dengeye oturtulmuş durumda. Fakat elbette ki saldırılardan ne zaman kaçacağınızı, ne zaman blok atacağınızı öğrenmeniz gerekiyor. Son zamanlarda gelen çoğu aksiyon oyununda olduğu gibi şuursuzca saldırmanız birkaç dakika içinde sonunuzu getirecektir. Sabırlı oynamalı, Kratos’un o meşhur gücünü dengeli kullanmalısınız. Bu nedenle seriye bu oyunla başlayanlardansanız ilk başlarda zorlanabilirsiniz ancak kısa bir süre içinde Kratos’la omuz omuza düşmanları sıraya dizeceğinizi söyleyebiliriz. Blok ve kaçış gibi teknikleri öğrenmek, oyun keyfinizi de artıracaktır. Kısacası güçlü büyüler ve güçlü saldırıların bir dengesi var. MİTOLOJİK KAHRAMANLAR Daha önce de söylediğimiz gibi oyunda ilginç bir şekilde bir de multiplayer modu bulunuyor. Bu özelliği ilk duyduğumuz günden beri nasıl yapacaklarını düşünüyorduk ancak bizce gayet olmuş bir seçenek bu. Etrafta multiplayer modlarının gereksiz ve ezbere olduğunu söyleyen epeyce bir eleştirmen var ancak biz çok sevdik. Yunan mitolojisinin kahramanlarını seçip göğüs göğse çarpışmak hoşumuza gitti doğrusu. Özellikle bölüm tasarımlarını çok beğendik. Hemen her bölüm bir bulmaca gibi tasarlanmış ve bu bölümlerde başarılı olmak için sadece düşmanlarınızı pataklamak yetmiyor; belli görevleri de yerine getirmeye çalışıyorsunuz. Bölüm tasarımları oyunun online kısmını bizce oldukça heyecanlı hale getirmiş. Buna bir yandan da kahramanların farklı özellikleri eklenince ortaya oldukça keyifli seçenekler çıkmış. Denemeden geçmemenizi öneriyoruz. Bu arada tüm oyunun Türkçe dublajlı olduğunu ve menüler dahil tüm metinlerin çevrildiğini belirtelim. Bu konuda Sony Türkiye ofisine, Türk oyun sektörüne ve oyuncularına kazandırdıkları için teşekkür ediyoruz. Birkaç sene öncesine kadar bunun hayalini bile kuramazdık. Oyuncu olarak bizlere çağ atlattılar doğrusu. BEKLENTİLERİN ÜZERİNDE Sony Santa Monica stüdyolarını gerçekten tebrik etmek gerek. Zor bir işin altından kalkmışlar. Biz dahil birçok mecranın ön yargıyla yaklaştığı Ascension beklentilerin altında kalmayarak Kratos’un hayatının daha önce görmediğimiz bir bölümüne ışık tutuyor. Serinin hayranlarının oynamaması gibi bir durum zaten olamaz ama seriye başlamak için de Ascension iyi bir seçim olabilir. Gerçi biz oyunun 1-2-3-Ascension olarak oynanmasını tavsiye ederiz. Ascension’da karşılaşılan Kratos’tan sonra üçlemedeki Kratos’un farkı göze daha hoş görünecektir. God of War: Ascension ► GİRİŞ ► YENİ SİLAHLAR ► DETAYLAR ► PUANLAMA Multiplayer haritalarının tasarımları cidden takdire değer. Sadece düşmanlarınızı yere sermeniz yetmez, haritaları da çözmelisiniz. Düşman tasarımları Yunan mitolojisinden biraz kopar gibi olmuş ama onları kesmek halen çok zevkli. Oyun düşündüğünüzden daha taktik ağırlıklı. Özellikle düşmanlarınızla aranızdaki mesafeyi korumak zorundasınız. Ascension’un hikayesi yine çok keyifli; ziyaret ettiğiniz mekanlar yine görülmeye değer. Kratos’un intikam hikayesi şimdi başlıyor. God of War: Ascension ► GİRİŞ ► YENİ SİLAHLAR ► DETAYLAR ► PUANLAMA PUANLAMA OYNANABİLİRLİK -9PUAN- GRAFİK -9PUAN- EĞLENCE -8PUAN- SES – MÜZİK -9PUAN- 8,8 YAPIMCI - DAĞITICI • SCE SANTA MONICA • SONY PLATFORM • PS3 God of War: Ascension ► GİRİŞ ► YENİ SİLAHLAR ► DETAYLAR ► PUANLAMA