Son dönemde bu sayfalarda geçmişin lezzetini barındıran oyuna çok fazla yer verdiğimizin farkındayız. Ancak seçtiğimiz oyunların tamamı üzerinde konuşulmayı hak eden yapımlardı. Gods Will Be Watching, eski görüntüsünün altında oldukça yeni fikirler barındıran bir yapım “Gods Will Be Watching, hayatta kalmak adına yapacağınız zor seçimler ve ahlaki ikilemler hakkında bir oyun.” İspanya merkezli yapımcı firma Deconstructeam, bağış toplamak adına açtığı Indiegogo sayfasında oyunu bu cümle ile tanıtmıştı. Oyunculara karşılaşacakları bulmacaların sadece matematiksel verilerden oluşmayacağını, etik değerler de barındıracağını söylemişlerdi. İddia ettikleri şeyler oldukça ilgi çekiciydi ve bu nedenle hedefledikleri bağışın fazlasıyla üstüne çıkmaları zor olmadı. Bu noktada oyunun önceden yapılmış küçük bir versiyonunun hali hazırda var olmasının da etkisi büyük oldu tabii. GWBW, katılımcıların 72 saat içinde hazırladıkları oyunlarını yarıştırdıkları Ludum Dare organizasyonundan çıkmış bir yapım aslında. Minimalizm teması altında hazırlanan oyunun önemli bir kitle tarafından beğenilmesi, yapımcı ekibe bir sonraki adımı atma cesaretini vermiş. Gods Will Be Watching ► GİRİŞ ► ORGANİZE OLMAK ► ZOR SEÇİMLER ► DETAYLAR ► PUANLAMA ORGANİZE OLMAK Gods Will Be Watching, özünde point&click tarzı bir macera oyunu. Ancak mekanikleri alıştığımız türde olmadığından point&click tarzı bir strateji oyunu olarak tanımlamamız daha doğru olacaktır belki de. Nasıl ki Telltale Games 20 yılı aşkın süredir aşina olduğumuz macera türü alışkanlıklarını kendisine göre esnettiyse, Gods Will Be Watching de benzer bir bakış açısı uyguluyor. Ancak diğer taraftaki diyalog ve seçimlere dayalı yapı burada zaman yönetimi, tur bazlı değişkenler ve biraz da şans noktasına evriliyor. Her bölümü ayrı dinamiklerle kuşatılmış farklı sekanslara sahip olan oyun, birbirinden zor seçimler eşliğinde içinde bulunduğunuz durumdan kurtulmanızı öğütlüyor. Ancak Gods Will Be Watching’i tanımlamalarla anlatmak pek kolay değil. Bu nedenle oyunun ilk bölümünün yapısını anlatarak nasıl bir şeyle karşılaşacağınızı ortaya koymaya çalışalım. 4 kişilik bir ekip olarak düşmanın gizli laboratuvarının içindesiniz. Amacınız sistemdeki bilgileri hackleyerek ele geçirmek. Bir kişi bilgisayara bağlanarak bilgileri alırken, diğeri karşı saldırıları engellemeye çalışıyor. Üçüncü kişi laboratuvarın kapısındaki polis kuvveti ile uğraşırken siz ortamdaki tüm koşulları “dengede” tutmaya çalışıyorsunuz. Elinizde dört tane rehine var ve polis gücünün gözünü karartıp içeri dalmasını engelleyen tek şey onlar. Yapmanız gereken, vereceğiniz direktiflerle hackleme işleminin sabote edilmesini, polislerin içeri girmesini ve rehinelerin yanlış bir şey yapmasını engellemek. Bu noktada vereceğiniz her bir karar bir tur anlamına geliyor. Hackleme işleminin hızlanması için hızlandırıcıyı hareket ettirdiğinizde güvenlik duvarınız zayıflarken diğer tarafta polisler birer adım kapıya yaklaşıyor. Polislerin fazla yaklaşmaması için adamınıza ateş etmesini söylediğinizde ise bu kez rehineler stresli hale gelmeye başlıyor. Fazla strese girerlerse ölümü göze alıp kaçmaya, fazla rahatlarlarsa da üzerinize saldırmaya çalışıyorlar. Sakin bir konuşma yapıp onları rahatlatabilir veya bacaklarına bir tane sıkarak hepsine gözdağı verebilirsiniz. İşte Gods Will Be Watching’in sizden istediği şey tam olarak bu. Ortamdaki tüm değişkenleri dikkate alarak durumu kontrol altında tutmanız ve gerektiğinde zor seçimlerde bulunmanız. Okurken kolay mı geldi? Gelmesin. Çünkü asla ilk denemenizde başarılı olamayacaksınız. Ya da ikinci ve muhtemelen üçüncü denemenizde de… Gods Will Be Watching gerçekten zor bir oyun çünkü. Birbirlerini tetikleyen tüm bu değişkenlerin yanında rastgele etkisini gösteren şans faktörü de yer alıyor mesela oyunda. Yeterli gelmedi mi? Gerçekleştirdiğiniz eylemlere göre işleyen bir de empati sisteminin var olduğunu söylesek? Siz rehineleri hizaya sokmak için zor bir kararla ateş ettiğinizde polisle uğraşan ekip arkadaşınızın metotlarınızdan rahatsız olması ve size başkaldırması hoşunuza gitmezdi eminiz. Ve bu olacak, belki ilk bölümde belki de ikinci ancak olacak. Kendinizi tekrar tekrar başlangıç ekranına bakarken bulacaksınız. ŞANS FAKTÖRÜ Müthiş bir taktisyen değilseniz olacakların tamamını öngörmeniz mümkün olmuyor. Bu nedenle birkaç kez başarısız olmayı göze alıyorsunuz. Hangi eylemin nasıl sonuçlara gebe olduğunu aklınıza not edip buna göre kendinize bir yol haritası belirliyorsunuz. Ancak daha önce de söylediğimiz gibi, tek başına bu yeterli olmuyor. Örneğin oyunun ikinci bölümünde bir işkence sahnesi yer alıyor. Karakterlerimiz sandalyeye bağlı bir şekilde işkencecilerinin sorularıyla uğraşıp, yeterli gün sayısı boyunca hayatta kalmaya çalışıyor. Bu bölümde karakterinizle düşmanı provoke edebileceğinizi, saldırmaması için yalvarabileceğinizi, yalan söyleyebileceğinizi, söylediğiniz yalanının inandırıcılık yüzdesini artırmak için düşünebileceğinizi veya itiraf edebileceğinizi görüyorsunuz. Bir günün bitmesi için değişkenlik gösteren tur sayısının geçmesi gerekiyor. Birkaç başarısız deneme sonrası her eylemin karşılığını öğrendiniz ve artık bölümü geçmeye hazırsınız. Ya da öyle zannediyorsunuz. Çünkü yalvarma seçeneğinin düşmanın size vurmasını engelleyip engellemeyeceği tamamen şans faktörüyle belli oluyor. Yani siz her şeyi hesapladığınızı düşündüğünüz anda bile oyun bir anda sizi siyah ekranla baş başa bırakabiliyor. Gods Will Be Watching ► GİRİŞ ► ORGANİZE OLMAK ► ZOR SEÇİMLER ► DETAYLAR ► PUANLAMA ZOR SEÇİMLER Kimi oyuncu bu mekaniği yıldırıcı ve bıkkınlık verici bulabilir. Ancak bize sorarsanız, oyunun tahmin edilemez yapısı işleyişe harika bir renk katıyor. Bir bölüm sonu canavarının saldırı şemasını ezberleyip buna göre hareket etmek sizce de biraz işin kolayına kaçmak değil mi? Oyun size vereceğiniz her kararın sonuçları olabileceğini ve sonuca ulaşmak istiyorsanız sorumluluk almanız gerektiğini çok iyi bir şekilde hissettiriyor. An geliyor sonuca ulaşmak için fedakarlık yapmanız gerektiğini fark ettiriyor. Ve tüm bunları yaparken gerçekten eliniz titriyor çünkü yaklaşık 45 dakikadır uğraştığınız bir bölümü tek bir yanlış kararla kaybedip her şeyi baştan yapmak zorunda kalabiliyorsunuz. Bu noktada oyunun teknik özelliklerinden de bahsetmek gerekiyor lakin bazı okuyucularımızın bu tarz retro grafikli oyunlara verilen görsel puanlarında kafalarının karıştığını gözlemiyoruz. Bizim için, her oyunun grafiğini yapısına göre değerlendirmek ve amacına hizmet edip etmediğini sorgulamak önem arz ediyor. Böyle oyunları büyük bütçeli oyunların grafikleri ile kıyaslayamazsınız. Kendi türü ve oyuncuya vermek istediklerine göre değerlendirmeniz gerekir. YAPIYA UYGUN GRAFİK Bu bağlamda Gods Will Be Watching gerçekten etkileyici ve göze hoş gelen grafiklere sahip. Pixel Art tarzından keyif almıyorsanız elbette size hitap etmeyecektir ancak bu tarzı oldukça estetik bir şekilde kullandıklarını rahatlıkla söyleyebiliriz. Oyunda ne yazık ki seslendirme bulunmuyor ama müziklerin de tıpkı grafikler gibi oyunun havasına sağladığı uyumu oldukça beğendik. Gods Will Be Watching, özellikle 90’lı yılların başındaki macera oyunlarını sevenlere farklı yaklaşımlarıyla güzel zaman geçirtecek keyifli bir oyun olmuş. Gods Will Be Watching ► GİRİŞ ► ORGANİZE OLMAK ► ZOR SEÇİMLER ► DETAYLAR ► PUANLAMA Oyunun 72 saatte hazırlanan ilk hali sadece bu görmüş olduğunuz alanda geçiyordu. Yapımcı ekibin sitesine girerek ilk versiyonu oynama şansına sahipsiniz. Beyaz ve siyahın birbirine karıştığı, grinin tonlarında seyreden bir oyun GWBW. Başarıya ulaşmak için fedakarlıklar yapmanız gerektiğinde anlıyorsunuz bunu… Eğer olur da sabredip bu bölüme kadar gelebilirseniz, bırakmaya en çok yaklaşacağınız yer burası olabilir. İnsanı delirtecek bir zorluk seviyesine sahip burası. Ancak neyse ki yapımcı ekip bu durumun farkında ve bir “merhamet güncellemesi” getirdi oyuna. Güncellemenin isminden bile oyunun zorluk derecesini çıkarabilirsiniz. Gods Will Be Watching ► GİRİŞ ► ORGANİZE OLMAK ► ZOR SEÇİMLER ► DETAYLAR ► PUANLAMA PUANLAMA OYNANABİLİRLİK -8PUAN- GRAFİK -8PUAN- EĞLENCE -8PUAN- SES – MÜZİK -7PUAN- 7,8 YAPIMCI - DAĞITICI • DECONSTRUCTEAM • DEVOLCER DIGITAL PLATFORM • PC Gods Will Be Watching ► GİRİŞ ► ORGANİZE OLMAK ► ZOR SEÇİMLER ► DETAYLAR ► PUANLAMA